Foto
IBM760 5420
Teil 3020
HP P100 PhotoSmart
Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-02 13:55

Har nogen erfaring med HP P100 PhotoSmart 10x15 printer?

Peter Jensen

Fra : emj

Dato : 23-11-02 14:31

On Sat, 23 Nov 2002 13:55:13 +0100, "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk>
wrote:

>Har nogen erfaring med HP P100 PhotoSmart 10x15 printer?

Ja.
Hvad vil du vide?
Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 23-11-02 19:04

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.
> Hvad vil du vide?
> Hilsen emj

F.eks. om den er god, dårlig, dyr i brug etc.

Peter Jensen

Fra : emj

Dato : 23-11-02 19:37

On Sat, 23 Nov 2002 19:04:18 +0100, "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk>
wrote:

>F.eks. om den er god, dårlig, dyr i brug etc.

Den er god i brug. Let at betjene.
Den er dyr i brug, men leverer til gengæld billederne straks, man
ønsker det. Ren luxus.
Papiret til den er dyrt. Priserne svinger fra 56 kr til 96 kr pr pakke
med 20 stk 10x15 cm for HP premium plus Photo Paper glossy, alt efter
hvor man handler.
Sidst jeg købte papir fandt jeg 5 pakker a 56 kr. De strækker længe
til mit forbrug, som begrænser sig til et enkelt eller 2 billeder i ny
og næ.
Farvepatronerne er vildt dyre, men holder også længe til mit forbrug.
Skal jeg have lavet 30 papirfotos eller mere bruger jeg photocare.dk.

Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-02 01:10

> [...]
> Farvepatronerne er vildt dyre, men holder også længe til mit forbrug.
> Skal jeg have lavet 30 papirfotos eller mere bruger jeg photocare.dk.

Tak for info.

Jeg så printeren i Fona, men ekspedienten kunne naturligvis ikke fortælle
mig sporsomhelst om nogetsomhelst. På min arbejdsplads har vi bl.a. en HP980
som jeg har eksperimenteret med og jeg synes at det er gode resultater jeg
har opnået. I øvrigt har jeg fået lavet nogle 10x15 hos en fotohandler og
jeg synes faktisk at HP980'eren gør det bedre, men om 14 dage får min
fotomand en ny maskine til 1,7 millioner kroner og så får han en chance til.
Jeg har luret på Canon S820 da den har fået en fin kritik og der findes også
en S820D, men forskellen er tilsyneladende bare at man kan putte sit
flashkort direkte i denne model og at den er ca. 1000 kroner dyrere end
S820'eren.

Mvh
Peter Jensen

Fra : emj

Dato : 24-11-02 08:39

On Sun, 24 Nov 2002 01:10:23 +0100, "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk>
wrote:

>forskellen er tilsyneladende bare at man kan putte sit
>flashkort direkte i denne model

Det kan du også i hp photosmart 100.
Du kan dog ikke nøjes med den, for den kan ikke printe i A4.
Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-02 10:18

> Det kan du også i hp photosmart 100.
> Du kan dog ikke nøjes med den, for den kan ikke printe i A4.
> Hilsen emj

Det kan jeg forstå. I anmeldelser, annoncer og på Canons hjemmeside står at
S820 printer i A4 fra kant til kant?

Det er måske et kvalitets spørgsmål?

Mvh
Peter

Fra : emj

Dato : 24-11-02 10:44

On Sun, 24 Nov 2002 10:17:48 +0100, "Peter Jensen" <opjensen@ofir.dk>
wrote:

> I anmeldelser, annoncer og på Canons hjemmeside står at
>S820 printer i A4 fra kant til kant?

Det gør den også. Canon er mig bekendt en udmærket lille printer.
Hilsen emj

Fra : Peter Jensen

Dato : 24-11-02 10:54

> Det gør den også. Canon er mig bekendt en udmærket lille printer.
> Hilsen emj

Ok, jeg misforstod dig. Det er naturligvis HP P100 som ikke kan printe i A4
og ikke Canon'en.

Mvh
Peter