MS Windows
briani 27239
Kan det lade sig gøre at geninstallere Win~
Fra : LaC

Dato : 23-11-02 13:41

Hej.

Jeg ønsker at få rettet op på min Win xp pro, som giver en del fejlmeldinger
omkring erstattede filer osv. (Jvf. gammel tråd desang.)

Kan jeg køre win XP ind oveni den gamle installtion, og derved få
genoprettet min installation?
Eller skal der formateres?

Lars Christensen,
Fanø.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 23-11-02 15:37

"LaC" <LaC@fanonet.dk> skrev:
> Kan jeg køre win XP ind oveni den gamle installtion, og derved få
> genoprettet min installation?

Nej, den vil fjerne den gamle installation og installere en ny,
hvor du selv kan vælge om det skal være i samme mappe.
Det kan _ikke_ anbefales.

> Eller skal der formateres?

Det er klart at anbefale.

Mvh.
Mikael

Fra : Neo.dk

Dato : 23-11-02 16:20

> [...]
> omkring erstattede filer osv. (Jvf. gammel tråd desang.)
>
> Kan jeg køre win XP ind oveni den gamle installtion, og derved få

Du kan sagtens installere XP oven i den gamle installation !

Det er svært at svare på om det ville være bedre at formatere .. det kommer
vist an på hvilke/hvor mange fejl du har

Mvh Neo

Fra : Leony

Dato : 23-11-02 18:17

"LaC" <LaC@fanonet.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg køre win XP ind oveni den gamle installtion, og derved få
> genoprettet min installation?

Det kan du godt. Læs hvordan her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q315341&ID=KB;EN-US;Q315341&FR=1

> Eller skal der formateres?

Det kommer an på hvor slemt dit system er skadet.
Tag en backup af de data du vil gemme. Kør så en "repair". Hvis du er
tilfreds med dit system, så er det dejligt - hvis du ikke er tilfreds så kan
du formattere lige bagefter (du har jo taget backup) og så begynde på en
frisk.
Jeg synes det ville være dumt at formattere uden at prøve at reparere først.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 23-11-02 23:52

Hej Lars
Ja-men hvorfor bruger (prøver) du ikke den indbyggede genoprettelse (har du
måske slettet filerne)?
Det undrer mig, at du ikke vælger denne fremgangsmåde.
Jeg har selv prøvet det et par gange - da virkede det perfekt.'
Det kræver selvfølgelig, at man skal kunne huske tilbage - hvornår fejlen
opstod.
Hilsen
Jørgen

Fra : Nielsen

Dato : 24-11-02 11:39

Hej
Som andre har skrevet kan det sagtens lade sig gøre, du skal bare vide at så frem
du har hentet opdatering til XP, skal du efterfølgende hente dem igen, da XP går
ind og ligger grund instalationen ind over.
Jeg har selv prøvede det, både med XP pro og home, og det kan godt betale sig
med et forsøg, dog som andre har været inde på kan der være fejl som kræver
en ren ny instalation.

Held og lykke

Mvh Ole

Fra : LaC

Dato : 24-11-02 22:30

Hej, og tak for de mange besvarelser.

Jeg forsøgte i går at installere oveni, men dette gik helt i ged. Jeg røg
ind i en eller anden lille fil, der ikke kunne erstattes, hvorfor
installationen gik ind i en ganstartsspiral, hvor den hver gang fandt samme
fejl.
Jeg lavede en formatering og geninstallerede.
Så hos mig virkede det altså ikke.

Lars

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 26-11-02 00:50

Hej Ole
Vi taler vist om 2 forskellige ting.
Du taler om at geninstallere med brug af CD'en.
Jeg taler om XP's indbyggede facilitet, den kaldes systemgendannelse (uden
brug af CD).
Når du laver den vil gendannelsestidspunktet højest være et par dage
gammelt, og hvis du er heldig måske endnu mindre. Dette giver ingen
problemer med manglende opdateringer, idet disse automatisk vil blive
tilført næste gang du henter eller får opdateringer.
Hilsen
Jørgen