Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitale billeder på papir
Fra : David Johnsen

Dato : 23-11-02 11:49

Lige et spørgsmål angående digitale billeder på papir.

Mit spørgsmål går ud på, hvor høj opløsning ens digicam skal have, for at
man kan få 10x15 papir billeder ud, i samme kvalitet som med et alm.
analogkamera?? Nogle steder har jeg læst, at det min. skal være et 2.1MP
kamera andre siger det skal være over 3MP.

Der er også det synspunkt, at det primære er optikken, og ikke i så høj grad
hvor mange MP kameraet har. Det jeg selv mener at det er en blanding af
optik og MP. Da optikken også svinger på forskellige analoge kamera, må man
kunne regne mere eller mindre præcist ud, hvor mange MP der svare til et
10x15 billede.

Hilsen

David Johnsen

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 23-11-02 12:23

Du kan sagtens printe billeder i 10x15 med billeder som er under 2
megapixels.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : emj

Dato : 23-11-02 14:48

On Sat, 23 Nov 2002 11:48:37 +0100, "David Johnsen"
<David@Trimixdiver.dk> wrote:

> må man
>kunne regne mere eller mindre præcist ud, hvor mange MP der svare til et
>10x15 billede.

Ved 300 DPI skal billedet være 1200X1800 pixels, så et digi, der kan
levere i den størrelse vil betyde, at du skal op i 3MB klassen.

Normalt har et digi på 2.1 MB opløsninger i 1600x1200 pixels.

Du kan sagtens få lavet 10x15cm fotos af god kvalitet med 1000x1500
pixels (250DPI)

Hilsen emj