Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt bordstativ?
Fra : Mette

Dato : 23-11-02 08:27

Hej NG

Jeg er på udkig efter et godt bordstativ. Det er vigtigt, at det er af en
god kvalitet og det skal være så lille som muligt.

Er der nogle der kender nogle gode mærker eller links der kan anbefales?

Hilsen Mette

Fra : Niklas

Dato : 23-11-02 09:02

"Mette" <lbb@ostenfeld.dk> skrev i en meddelelse news:arnak6$q74$1@eising.k-net.dk...
> [...]
> god kvalitet og det skal være så lille som muligt.
>
> Er der nogle der kender nogle gode mærker eller links der kan anbefales?

Jeg er utrolig glad for dette lille unikum.

http://www.pedcopods.com/

Venligst

Niklas

Fra : Niklas

Dato : 23-11-02 09:04

> [...]
> god kvalitet og det skal være så lille som muligt.
>
> Er der nogle der kender nogle gode mærker eller links der kan anbefales?

Undskyld.....
Jeg glemte at skrive at det er det ministativ der hedder Ultrapod II som jeg
er begejstret for.

Venligst

Niklas

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 23-11-02 11:03

Jeg har købt et lille smart ministativ hos Merlin for kr. 50,-.

En model fra Hama varenummer 4024.

Claus Smith - Pigefotografen

www.pigefotografen.dk

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 23-11-02 16:42

> Jeg har købt et lille smart ministativ hos Merlin for kr. 50,-.
>
> En model fra Hama varenummer 4024.

Jeg har desværre lige købt et ministrativ hos Merlin med varenummeret 4023,
også et Hama til 79.95 kr. Det er af plastik og malet sølvgrå. Det er
kompakt og let - men er ikke stabilt med min Sony 717. Kan absolut ikke
anbefales til kameraer over 2-300 g.

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 23-11-02 17:35

Så kan du vel gå ned og aflevere det igen og få dine penge retur.

Mit 4024 fungere fint til min to digitale kameraer, men jeg vil da helt
sikkert ikke bruge det til min Nikon F4e.

Fra : Benny Holdgaard Jens~

Dato : 23-11-02 18:01

> Så kan du vel gå ned og aflevere det igen og få dine penge retur.
>
> Mit 4024 fungere fint til min to digitale kameraer, men jeg vil da helt
> sikkert ikke bruge det til min Nikon F4e.

Det gider jeg ikke - jeg betragter det som lærepenge fordi jeg købte Hama.
Jeg burde egentlig have vidst bedre, da jeg engang også har købt et
ubrugeligt spotting scope fra Hama.

Mit bordstativ virker som noget billigt skrammel der har kostet 2 kr. i
plastik, 1 kr. for skruer og gummi og 5 kr. for sølvmaling at producere. Når
jeg skruer min Sony 717 på, truer stativet med at vælte da vægten ikke er
ligeligt fordelt. Selv om jeg trykker svagt på udløserknappen, vipper
stativet et par gange...

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 23-11-02 12:32

Hej

Det stativ du mangler er et Leitz/Leica. Verdens bedste bordstativ, men dyrt
!
se:

http://www.collectcamera.com/bladenleica/acc/14100.htm

Der fås også et lille kuglehovede til det

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : U. Pedersen

Dato : 23-11-02 18:03

Mette skrev:

> [...]
>god kvalitet og det skal være så lille som muligt.
>
>Er der nogle der kender nogle gode mærker eller links der kan anbefales?

Hej Mette

JA, der er mange modeller, også for enhver penge pung, men mit er et
Manfrotto og koster omkring 800,-
Det er et lille fikst i etui og er delt i 2 dele, en med kuglehoved og
en del med teleskop, så kan man selv vælge om man skal bruge den uden
teleskop eller med.

Højde uden teleskop 11 cm
med 25,5 cm og til ca. 35 med der kunne min linial ikke nå længere

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Lotte M

Dato : 24-11-02 23:43

"U. Pedersen" <info@digifoto-nord.dk> skrev

> [...]
> Det er et lille fikst i etui og er delt i 2 dele, en med kuglehoved og
> en del med teleskop, så kan man selv vælge om man skal bruge den uden

Så'n et har jeg også - det er superrobust og Manfrotto har et stort
udvalg i dimser til til- og udbygning af stativet.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.lotte-m.dk/foto/ - fotogalleri