hvad er der i vejen med Rick Ashley?
Fra : Heureka

Dato : 23-11-02 00:18

Nu hører jeg gang på gang at Rick Ashley bliver husket som værende en
duksedreng som leverede billig pop musik i de sene 80'ere. Ja, jeg synes
hans første 2 albums ("skrevet" af stock Aitken og waterman) er blandt de
bedste pop-albums fra 80'erne. Manden har jo en utrolig flot vokal som
gebærder sig storartet i både ballader og diskonumre.
Hvad skyldes denne kritik af pop-geniet?

Thomas

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-11-02 07:21

"Heureka" <stoltzo@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skyldes denne kritik af pop-geniet?

Misundelse?

/Michael.

Fra : Pipeline

Dato : 24-11-02 00:30

Jeg skal ikke være bleg for at sige at jeg ligger inde med hans første album
(både vinyl og CD!), og jeg synes stadig det er et glimrende popalbum han
begik dér. Og uanset hvor stor en stemme han har i studiet, så har jeg endnu
ikke set en liveoptagelse med ham, hvor han ikke sang pivefalsk. Så
spoørgsmålet er om han egentlig KAN synge, eller om han kun har en god
studiestemme?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-11-02 03:22

Pipeline wrote:

> [...]
> ikke set en liveoptagelse med ham, hvor han ikke sang pivefalsk. Så
> spoørgsmålet er om han egentlig KAN synge, eller om han kun har en god

Så vidt jeg husker, sang han da live (og rent), da han fik den engelske
"grammy" (BPI Award) i 1988. Det er ellers vist en begivenhed, hvor der
normalt synges til playback.

--
Mvh. Kim Ludvigsen