Wireless lan
Fra : Jan

Dato : 22-11-02 21:58

Hej

Jeg købte trådløs netværksrouter af mærket Longshine og bruger det i min
lejlighed.
1/2 meter fra routeren er styrken 100%. Hvis man går 5-6 meter væk og der er
en tynd gipsmur imellem bliver forbindelsen meget svingende, og kan
indimellem forsvinde helt. De reklamerer med 100 meter indendørs.
Tror i Longshine er noget crab, eller er trådløst netværk bare sådan ???
Gode råd modtages med tak.

Jan Petri

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-11-02 22:44

On Fri, 22 Nov 2002 21:58:16 +0100, "Jan" <janpetri@pc.dk> wrote:

> [...]
> væk og der er en tynd gipsmur imellem bliver forbindelsen meget
> svingende, og kan indimellem forsvinde helt. De reklamerer med

Jeg vil gætte på, at de reklamerer med *op til* 100 m indendørs.
Er det ikke rigtigt? (Ellers er det i hvert fald meget useriøst).

> Tror i Longshine er noget crab, eller er trådløst netværk bare
> sådan ???

Det er vel ikke utænkeligt, at der er en sammenhæng mellem pris
og kvalitet, og at man med Longshine får, hvad man betaler for,
dvs. ikke ret meget.

På mit Cisco-gear har jeg stadig ca. 98% signalkvalitet (men blot
ca. 65% signalstyrke) ude i køkkenet ca. 10 m og to murstensmure
fra mit access-point. Jeg har også en fin signalkvalitet ude på
terassen.

Men det kunne jo også være, udstyret simpelthen er defekt, og at
du kan få det repareret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-11-02 23:25

"Jan" <janpetri@pc.dk> wrote in message
> [...]
> indimellem forsvinde helt. De reklamerer med 100 meter indendørs.
> Tror i Longshine er noget crab, eller er trådløst netværk bare sådan ???

Tjaa...

Man har jo før hørt om 802.11b udstyr der kun rækker 5-6 meter...

Det burde dog være alt for lidt alligevel...

Har du evt prøvet at firmware opgradere oc-card og routeren?

Står udstyret i nærheden af meget elektronik, kan det være den bliver
forstyret...

Jeg har fundet ud af, hvis min Linksys PC-card er i nærheden af
reflektioner, bliver signalet ustabilt.. Hvis hvis man stiller den bærbare
oppe på biltaget..

Men det er jo selvfølgelig ikke brugbart ved kun 5-6 meter...

Jeg skal ca. 10 meter væk med en væg imellem førfra mit Linksys accesspoint,
før signalet faldet til under 100% på pc kortet..

Selv inde i stuen, 30 meter væk er signalet ca. 70%.. Men det kommer meget
an på hvad der er i vejen for signalet.

Fra : complex@pc.dk

Dato : 23-11-02 07:39

Mon ikke de reklamerer med OPTIL 100m indendørs

Det er på en god dag med solen i ryggen !!!!!
Lars (København nord)
complex@pc.dk