Kattelem, hvordan?
Fra : lise hansen

Dato : 22-11-02 21:47

Hej alle!
Er der nogen, der har gode ideer til, hvordan man lærer en kat at bruge en
kattelem?

Vi har prøvet alt: lokkeri med mad og med katteurt, vi har prøvet at åbne
lemmen og kalde fra den anden side, at "bære" katten igennem osv osv.

VH
Lise

Fra : Allan Gleie

Dato : 22-11-02 22:49

Det er da et hårdt miljø dette her. Jeg har kun læst med, ca en uge og det
bliver jeg nok ved med. Ja med at læse. Jeg har selv 2 MCO der er
inde/udekatte og det er sikkert nok til at blive slagtet her. Men misserne
er glade og kan lide deres kattelem. Så de får lov til at løbe ind og ud som
de vil. Det er jo deres natur at udforske og opleve hvad der sker udenfor.
Men det der med en kattelem, Det finder de ud af af .Det tar lidt tid, men
hvis katten kan komme ud så kommer den også ind. Det er ivertifald min
oplevelse med en sådan. Det jeg lærte var,at det er enormt sjovt, når vi
leger med kattelemmen, og når jeg ikke var der, så ku man lige så godt gå ud
eller ind af sig selv. Katte er ikke dumme men elsker opmærksomhed,

gleie@post.tele.dk

Fra : Søren Houlberg

Dato : 22-11-02 23:03

Hej!

Nu ved jeg jo ikke lige hvad model det er - men hvad med a tage selve
klappen ud (hvis det kan lade sig gøre) så må I fryse fusserne til
missebaserne har lært at der er hul - når så de har lært det kan I sætte
lemmen i igen og jeg er sikker på de vil bruge lemmen.

Har i kattetoilet med låge? - for då kende de det jo derfra?

Hilsen
Mette Sofie

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-11-02 17:36

Vi viser kattene den fine nye lem, åbner for den, så de kan se at der er hul
igennem, og det er så det. Der går ikke to dage, før de lige skal prøve, og
så fungerer det ellers fint fremover. Du skal ALDRIG bære dem igennem. De er
nysgerrige nok til selv at finde ud af det.

Mvh Maria

Fra : Leyna

Dato : 24-11-02 00:11

On Sat, 23 Nov 2002 17:35:31 +0100, "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> wrote:

> [...]
>så fungerer det ellers fint fremover. Du skal ALDRIG bære dem igennem. De er
>nysgerrige nok til selv at finde ud af det.

Ahem ahem... Det virker altså ikke her. Popsie er helt med på ideen og
kan sagtens komme ind og ud selv, men Mini skal ikke igennem det bette
hul uanset at hun _har_ set hvordan man gør. Døren skal åbnes når
"Dronningen" skal ud og ind. Hvad har man ejere til?
--
Leyna
http://www.big-girls.dk