Konfirmation
Fra : Angelbo

Dato : 22-11-02 18:17

Jeg har fundet en konfirmation i 1889 i kirkebogen for Skovby Sogn.

I feltet hvor der skal stå forældre står der således:

Husmand Hans Jacob Madsen og Hustru Johanne f. Larsen på Rynkeby Mark,
Husbonde Gaardmand Hans Hansen i Tofte. Forældrene bo nu på Kattebjerg
Kjærby Mark.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor der udover forældrene står en
Husbonde? Hvad har han med konfirmanden at gøre?

Fra : Familien Kristensen

Dato : 22-11-02 19:39

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor der udover forældrene står en
> Husbonde? Hvad har han med konfirmanden at gøre?

Mange børn kom ud at tjene i en tidlig alder. Jeg gætter på, at han tjener
hos Gaardmand Hans Hansen

Hilsen Jeannie Kristensen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-11-02 02:14

"Angelbo" <angelbo@tdcadsl.dk> skrev Fri, 22 Nov 2002 18:17:06 +0100

>Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor der udover forældrene står en
>Husbonde? Hvad har han med konfirmanden at gøre?

Uden tvivl det sted hun tjente.

--
mvh, A:\Feldborg