iPhoto, Constrain 10 X 15?
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-11-02 16:40

Hej alle.

Er det korrekt at der i iPhoto's beskæringsværktøj (Crop/Constrain) ikke
er et størrelsesforhold der ligner et alm. 10 X 15 billede?

Det var jo ret smart at beskære med samme forhold som de billeder man
bestiller på papir

Hvis man skal omkring Photoshop, finder iPhoto så selv ud af at gemme en
kopi af billedet så man kan vende tilbage til originalen, som den gør
hvis man bruger iPhotos egne værktøjer?

Mojn, Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 22-11-02 17:46

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Hej alle.
>
> Er det korrekt at der i iPhoto's beskæringsværktøj (Crop/Constrain) ikke
> er et størrelsesforhold der ligner et alm. 10 X 15 billede?

Nej!

> [...]
>
> Hvis man skal omkring Photoshop, finder iPhoto så selv ud af at gemme en
> kopi af billedet så man kan vende tilbage til originalen, som den gør

Ja!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 22-11-02 22:12

> Nej!

Kan du evt. hjælpe mig så? Hvilket preset skal jeg bruge?

Tak for hjælpen.

Mojn, Thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 23-11-02 00:46

Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:

> Kan du evt. hjælpe mig så? Hvilket preset skal jeg bruge?
>
> Tak for hjælpen.
>

> Mojn, Thomas

er det ikk' bare det der hedder 4 x 6 i iPhoto ?!

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 23-11-02 09:09

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> er det ikk' bare det der hedder 4 x 6 i iPhoto ?!

Øhhhhhh jo ... jeg synes da ellers jeg var rimeligt ædruelig da jeg
rodede med det i aftes, men det er jo så hermed modbevist

Tak for hjælpen gutter!

Mojn, Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-11-02 12:11

> Kan du evt. hjælpe mig så? Hvilket preset skal jeg bruge?

Du skal bruge 10 x 15!

Mindre kluntet er svaret:

Der finde et 10 x 15 størrelsesforhold i iPhoto samt en mulighed for
selv at angive sine egne størrelsesforhold.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com