CSS: cell-spacing
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 13:20

Jeg vil gerne have cell-spacing i nogle tabel-rækker til at være 0 -
svarende til in-element formatteringen cellspacing="0". Jeg kan dog ikke
få det til at virke.

Jeg har prøvet med

hvor den tilhørende CSS-kode er

tr.dgray {
   background: #dcdcdc;
   border-collapse: collapse;
}

tr.lgray {
   background: #e6e6fa;
   border-collapse: collapse;
}

TR-elementerne er inde i en table med CSS-koden

table.result {
   margin-left: auto;
   margin-right: auto;
   border-left: black 1px dashed;
   border-right: black 1px dashed;
   border-top: black 1px solid;
   border-bottom: black 1px solid;
}

Men det virker ikke ... hverken i IE eller Mozilla 1.0

Hvordan grejer jeg den ?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-11-02 13:46

Jesper Stocholm skrev:

Prøv at sætte style på td'erne også. Jeg har før haft problemer med
at få styles på tr til at slå igennem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 14:10

Jens Gyldenkærne Clausen wrote :

> Jesper Stocholm skrev:

> Prøv at sætte style på td'erne også. Jeg har før haft problemer med
> at få styles på tr til at slå igennem.

det hjælper desværre ikke ... det giver samme resultat. Jeg har lagt et
eksempel på mit problem på http://stocholm.dk/test/css/css.html, hvis det
skulle have interesse.

Fra : Chrisser

Dato : 22-11-02 14:35

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne have cell-spacing i nogle tabel-rækker til at være 0 -
> svarende til in-element formatteringen cellspacing="0". Jeg kan dog ikke
> få det til at virke.

Jeg haver just prøvet at slå op i "Dynamic HTML - The Definitive Reference",
Edition 4, hvori der befinder sig en css2 reference.
Under "border-collapse" står:
Citat:
"Sets whether borders of adjacent table elements (cells, row groups, column
groups) are rendered separately or collapsed to ignore padding or margins
between adjacent borders. A table set to the separate border model may also
have its border-spacing and empty-cells attributtes set(if supported by the
target browsers)"

Endvidere står der:
"Applies to: the table element"

Normalt i referencen er "Applies to:" meget præcis....

Så sådan som jeg læser det ( det er til gængæld ikke altid korrekt ) kan du
sætte border-collapse for tabellen, ikke for rækker eller celler...

Så enten må du vende tilbage til in-element formatteringen, eller også skal
du have fat i noget DHTML a'la:
document.getElementById("trId").cellpadding = "0";

Chrisser

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-11-02 15:59

Chrisser wrote :

> [...]

> skal du have fat i noget DHTML a'la:
> document.getElementById("trId").cellpadding = "0";

mjaeh ... clientside-scripting er jeg ikke glad for her, så style må blive
påduttet hele tabellen ... det ser også OK ud ...

Tak for hjælpen !

Fra : Chrisser

Dato : 25-11-02 08:32

> mjaeh ... clientside-scripting er jeg ikke glad for her, så style må blive
> påduttet hele tabellen ... det ser også OK ud ...
>

> Tak for hjælpen !

Chrisser

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-11-02 12:09

Jesper Stocholm wrote:

> Jeg vil gerne have cell-spacing i nogle tabel-rækker til at være 0 -
> svarende til in-element formatteringen cellspacing="0".

border-spacing: 0px;

--
Jonas Koch Bentzen