Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon s9000 - papir/blæk omkostninger?
Fra : Per F Andersen

Dato : 22-11-02 12:56

Jeg oser lidt på en Canon S9000 A3-printer. Men inden jeg lusker min PINkode
igennem mit modem vil jeg gerne høre om der er nogen, der har erfaringer med
dette:

1. Kan S9000 skrive på andet end originalt Canonpapir - f.eks. Kodak?

2. Hvordan er papir/blækomkostninger?

mvh Per F Andersen

---------------
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : Kristian Amby

Dato : 22-11-02 15:08

Til Fototræf i Ålborg her i foråret mener jeg, der blev sagt kr. 8 for
papir og blæk til et A4 print. Det må velså være det dobbelte for A3.

Du behøver ikke bruge Canon papir, der er mange forskellige mærker og
kvaliteter
Kvaliteten er meget afhængigt af papiret. Om Canons papir er bedre
eller dårligere end andre tør jeg ikke udtale mig om; alle har jo
flere typer til mange forskellige priser.

Men det er en fremragende printer. der laver flotte aftryk helt til
kant. Canon er også en af de få printermærker, det kan køre med
uoriginal blæk, uden det stopper dyserne. Og her er også penge at
spare.

Mvh
Kristian AmbyDu behøver ikke bruge Canon papir, der er mange
forskellige mærker og kvaliteter

*****************
Du er velkommen til at besøge mine hjemmesider:
www.geocities.com/kambydk
Fremstilling af fotografiske bade samt brugen af filtre til s/h og
farve

www.pbase.com/amby
Galleri

Fra : Alex Wallin

Dato : 22-11-02 15:57

> [...]
> kant. Canon er også en af de få printermærker, det kan køre med
> uoriginal blæk, uden det stopper dyserne. Og her er også penge at
Canons blækpatroner koster ikke ret meget, jeg ville ikke bruge uorginalt
blæk.
Så hellere købe orginalt blæk på dunk til plottere og efterfylde med det.
Uorginalt blæk ved man heller ikke hvor lang tid billedet holder.

Jeg stod i et valg mellem Epson og Canon:

Farvepatroner:
Farve Magenta Epson 2100 kr. 93,59 ml? 440 sider 5%
ca 21 øre pr. side A4 ex. moms
2 lyse farve patroner - 50% i dækfladen
Gang prisen med 25. så har du en dækflade på 100% = kr. 5.25 ex. moms

Farve Magenta Canon S9000 kr. kr. 51,69 ml? 280 sider 5% ca
18 øre pr. side A4 ex. moms
Gang prisen med 20. så har du en dækflade på 100% = kr. 3,60 ex. moms

Så kommer fotopapiert. Xerox laver et A3 til ca. 120 kr incl. moms for 10
stk. Det papir har jeg brugt til foto udstillinger.

Det er da til at betale

Med venlig hilsen
Alex Wallin

Fra : John

Dato : 22-11-02 15:31

"Kristian Amby" <amby@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Canon er også en af de få printermærker, det kan køre med
> uoriginal blæk, uden det stopper dyserne.

Uden i øvrigt at blande mig, vel jeg dog mene ovenstående er et forkert
udsagn. På de fleste(?) printere, sidder dyserne på patronen. Så hvis man
køber i uoriginal patron, skulle der ikke være problemer. Men hvis du
hentyder til refill af de originale patroner, har du muligvis ret. Har
aldrig prøvet. Noget andet er så, at printerens farveprofil ikke holder en
meter, hvis man bruger uoriginale patroner.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-11-02 11:09

"John" <hansenj@tdcNOPEadsl.dk> wrote in

> Uden i øvrigt at blande mig, vel jeg dog mene ovenstående er et forkert
> udsagn. På de fleste(?) printere, sidder dyserne på patronen. Så hvis
> man køber i uoriginal patron, skulle der ikke være problemer.

Nej på Canon S-serien sidder dyserne i printhovedet netop af den simple
grund at der er 6 separate patroner.. Men ifølge de udsagn jeg har læst fra
brugere af uorig. blæk betyder det ikke at det er "farligt" at bruge..

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html?bruger=48

Fra : Peter

Dato : 24-11-02 00:37

Hej Per !

Jeg vil ikke udtale mig om omkostningerne, men derimod om papiret.

Jeg har endnu ikke fundet andet end Canons eget papir som giver et
acceptabelt aftryk sammen med S900´eren og jeg har efterhånden prøvet MEGET.

Kodaks papir går det helt galt med.

Mvh.

Peter

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-11-02 09:46

In article <Fb0E9.8$hX1.321@news.get2net.dk>, Peter wrote:
> [...]
>
> Jeg har endnu ikke fundet andet end Canons eget papir som giver et
> acceptabelt aftryk sammen med S900´eren og jeg har efterhånden prøvet MEGET.

Jeg har en S-600, og har udemærkede resultateter med noget billigt
fotopapir fra Phototeam. Men jeg har hørt at den kan være lidt
kræsen med papiret, men angiveligt så også skulle give pænere
resultateter end mange andre.