MS Windows
briani 27239
Fdisk 120 gb hd med ME boot
Fra : René B

Dato : 22-11-02 12:35

Hej

Jeg kan ikke fdisk min 120 gb med min ME boot disk Hvad gør jeg ?

René

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 12:38

On Fri, 22 Nov 2002 12:34:48 +0100, "René B" <DETTE SKAL IKKE STÅ DER
rb-sj@get2net.dk> wrote:

>Hej
>

>Jeg kan ikke fdisk min 120 gb med min ME boot disk Hvad gør jeg ?

Prøv at forklare lidt mere udførligt hvad der går galt.

mvh Madsen

Fra : René B

Dato : 22-11-02 13:23

Fdisk siger at der kun er 48 gb på den.

MVH

René

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 13:42

On Fri, 22 Nov 2002 13:23:10 +0100, "René B" <DETTE SKAL IKKE STÅ DER
rb-sj@get2net.dk> wrote:

>Fdisk siger at der kun er 48 gb på den.

OK, så er jeg med. Fdisk rapporterer diske større
end 67 GB ( er ikke helt sikker på tallet ) forkert,
men virker dog alligevel. Du skal bare angive størrelsen
i procent og ikke i GB. Hvis du kun vil have 1 partition
beder du altså bare om 100% ( husk at skrive % tegnet )
Efter Fdisk og formattering vil du så have en disk på
knap 120 GB

Vil du have flere partitioner skal du altså Fdiske f.eks. 25%
til den første osv.

Jeg har selv haft præcis samme problem med en 80 GB
disk for nylig og den kører fint nu.

mvh Madsen

Fra : René B

Dato : 22-11-02 13:50

> [...]
> beder du altså bare om 100% ( husk at skrive % tegnet )
> Efter Fdisk og formattering vil du så have en disk på

OK tak for hurtig jeg prøver engang

MVH

René

Fra : Leony

Dato : 22-11-02 14:01

> OK, så er jeg med. Fdisk rapporterer diske større
> end 67 GB ( er ikke helt sikker på tallet ) forkert,

64 GB:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q263044
Her er det også muligt at downloade en nyere Fdisk, som burde virke til ME -
selvom der står 95/98/98SE. Kan i hvert fald ikke se hvorfor den ikke skulle
virke. Madsen's fremgangsmåde virker aldeles glimrende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Madsen

Dato : 22-11-02 14:12

On Fri, 22 Nov 2002 14:01:12 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>64 GB:

OK, men jeg var da tæt på.

Fra : Leony

Dato : 23-11-02 10:41

> OK, men jeg var da tæt på.

Jep, det var ikke for at være flueknepper, mest for at vise René artiklen og
en forklaring på hvorfor den ikke viser størrelsen korrekt.
At den så desværre ikke kunne bruges var jo bare ærgeligt.

Fra : René B

Dato : 22-11-02 14:16

> [...]
skulle
> virke. Madsen's fremgangsmåde virker aldeles glimrende.

Jeg har prøvet denne fdisk men jeg kunne ikke få den til at virke
Prøver man at kører den under winME siger den at denne opdatering ikke er
udviklet til denne version af windows.
Og under en opstart disk siger den at den ikke understøtter dos "ME
opstartdisk"

MVH

René B

Fra : Leony

Dato : 23-11-02 10:38

"René B" <DETTE SKAL IKKE STÅ DER rb-sj@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3dde2db0$0$210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> ikke er udviklet til denne version af windows.
> Og under en opstart disk siger den at den ikke understøtter dos "ME

OK, jeg troede ikke det havde så meget at sige, men så ved jeg det til en
anden gang - takker.
Fandt lige en Fdisk som du måske kan bruge (hvis du ikke allerede har
partitioneret):
http://www.23cc.com/free-fdisk/

Fra : Madsen

Dato : 23-11-02 10:52

On Sat, 23 Nov 2002 10:38:23 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Fandt lige en Fdisk som du måske kan bruge (hvis du ikke allerede har
>partitioneret):

Tak for tippet. Den Fdisk kan jeg måske bruge
næste gang en af familiens maskiner skal have
ny harddisk, for det vil da være rart med en Fdisk
som viser størrelsen korrekt.

mvh Madsen

Fra : Hans

Dato : 23-11-02 11:33

> Tak for tippet. Den Fdisk kan jeg måske bruge
> næste gang en af familiens maskiner skal have
> ny harddisk, for det vil da være rart med en Fdisk
> som viser størrelsen korrekt.

Du kan også vælge at bruge de 4 bootdisketter til Windows 2000 på
www.boot.com.

De klarer de fleste problemer - Også med andre filsystemer.

--
mvh, Hans