MS Windows
briani 27239
Fastfat.sys
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-11-02 09:57

Hej gruppe.
Min windowsXP er gået kold :O/
Jeg får en fejlmeddelse om , at min fastfat.sys er i stykker.
Hvordan har jeg smadret den ?
Kan jeg genetablere den igen? - evt. hvordan?

Hygge
Martin

Fra : Ole C

Dato : 22-11-02 11:30

Martin Jørgensen skrev blandt andet:

> Jeg får en fejlmeddelse om , at min fastfat.sys er i stykker.
> Hvordan har jeg smadret den ?
> Kan jeg genetablere den igen? - evt. hvordan?

Du må nok boote på XP-CD'en og så reparere derfra.

--
vh
Ole C

Fra : Edmund

Dato : 22-11-02 15:44

Martin Jørgensen wrote:
> Hej gruppe.
> Min windowsXP er gået kold :O/
> Jeg får en fejlmeddelse om , at min fastfat.sys er i stykker.
> Hvordan har jeg smadret den ?
> Kan jeg genetablere den igen? - evt. hvordan?

prøv evt. at boote op i genoprettelses konsol og kopier(pakke ud) fra XP
cd

Skriv:
expand d:\i386\fastfat.sy_ C:\WINDOWS\system32\drivers\fastfat.sys

Er det home eller pro XP du har
--
Mvh Edmund

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 23-11-02 09:54

"Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
> expand d:\i386\fastfat.sy_ C:\WINDOWS\system32\drivers\fastfat.sys
>
> Er det home eller pro XP du har

Det er en pro udgave (ENG).
Når jeg starter genoprettelseskonsollen op , starter jeg i min windowsmappe
(c:\winxp> ) , og jeg kan ikke ændre til c:\ med cd..
Hvis jeg så skiver expand
d:\i386\fastfat.sys_c:\winxp\system32\drivers\fastfat.sys - får jeg følgende
fejl - den angivne fil eller mappe blev ikke fundet.
Er det den forkerte konsol jeg har åbnet , eller laver jeg noget forkert ?

mvh
Martin

Fra : Edmund

Dato : 23-11-02 15:29

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
> følgende fejl - den angivne fil eller mappe blev ikke fundet.
> Er det den forkerte konsol jeg har åbnet , eller laver jeg noget

Filen fastfat.sys er pakket på XP cdén og hedder fastfat.sy_ altså med
streg til sidst i stedet for s.

expand d:\i386\fastfat.sy_ C:\winxp\system32\drivers\fastfat.sys

Du skal skrive det hele på samme linje

Efter expand d:\i386\fastfat.sy_ skal der være mellemrum

Bogstavet D i d:\i386\fastfat.sy_ skal jo være dit cd drev

Jeg har XP Home og der ligger fastfat.sys i mappen
C:\WINDOWS\system32\drivers
Om det overhovedt vil hjælpe at kopiere filen, har jeg ingen anelse om.

Mvh Edmund

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-11-02 09:38

> Jeg har XP Home og der ligger fastfat.sys i mappen
> C:\WINDOWS\system32\drivers
> Om det overhovedt vil hjælpe at kopiere filen, har jeg ingen anelse om.

Æv æv æv filen kan ikke oprettes

Sådan noget p**

Jeg må nok geninstallere windows....håber sq ikke det er fat tabelen der er
smuttet.

Anyway tak for hjælpen - det var da et forsøg værd

hygge
Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 25-11-02 12:55

"Martin Jørgensen" <martin@heidiogmartin.dk> wrote in message

> smuttet.
>
> Anyway tak for hjælpen - det var da et forsøg værd

????????????????????
Da jeg ville geninstallere windows , springer jeg rep.konsolen over , og
windows tjekker min HD for installering af XP.

Lortet genstarter , og min gamle installering fungerer igen
Det er vist min heldige dag idag

hygge
Martin

Fra : Edmund

Dato : 27-11-02 06:12

Martin Jørgensen wrote:
> "Edmund" <edm@os.dk> wrote in message
>
> Æv æv æv filen kan ikke oprettes
>
> Sådan noget p**

Måske den gamle fastfat.sys er skrivebeskyttet, så måske den skal
slettes først, eller opret filen et andet sted og kopier den så på plads
bagefter.

Jeg ved ikke om man kan ændre om en fil er skrivebeskyttet i
genoprettelseskonsol, man jeg har heller ikke gidet lege med det, da jeg
kan se du har været heldig og fået det til at virke.

--
Mvh Edmund