iframes og søgemaskiner
Fra : christina

Dato : 22-11-02 09:43

Er der nogen som ved noget omkring hvordan filer -som bliver kaldt via en
iframe, bliver håndteret af søgemaskinerne?
-Bliver de overhovedet fundet?

For at "være sikker" på at siderne bliver registrerede, ville det så være en
god ide -i sin kode- at skrive:

Fra : John / PzyCoDesign.d~

Dato : 22-11-02 10:52

> iframe, bliver håndteret af søgemaskinerne?
> -Bliver de overhovedet fundet?

Så vidt jeg ved så ser søgerobotterne _alt_

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 22-11-02 14:35

christina wrote:
> Er der nogen som ved noget omkring hvordan filer -som bliver kaldt via en
> iframe, bliver håndteret af søgemaskinerne?
> -Bliver de overhovedet fundet?

Jeg har et site hvor jeg i noget tid har undret mig en del over de meget
ringe søgeresultater, og jeg har så lige checket. Resultatet er ret
nedslående: ingen hits på teksten i iframe, teksten udenfor den er
derimod godt indekseret...

> For at "være sikker" på at siderne bliver registrerede, ville det så være en
> god ide -i sin kode- at skrive:

Tjah - det er vel ikke fedt hvis man risikerer at brugeren så kommer ind
og kun får iframen...

hvis man kunne detektere robotten og så banke alle andre som kun ser
iframen på plads i frameholder-siden så ville det være godt

mvh

Jesper Brunholm

--
Skriv hvor grejet er - jeg har skrevet postnummer i fra-felt.
Luk for de varme varer - giv og forlang kvittering!

Fra : christina

Dato : 23-11-02 08:50

"[5000] Jesper Brunholm" skrev i en meddelelse

> hvis man kunne detektere robotten og så banke alle andre som kun ser
> iframen på plads i frameholder-siden så ville det være godt

Det var nemlig dét jeg tænkte - tror du ikke det kan lade sig gøre?
F.eks. ved hjælp af javascript...

Følgende bruger jeg et sted, hvor jeg bruger alm. frames...:
..
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--Hide
if (top.location == self.location) {
val = location.href;
val = val.toLowerCase();
filnavn = val.substring((val.lastIndexOf("/")+1), val.length);
top.location.href = hovedeside.html"
}
// End hide -->
</script>

----og så kan man måske endda i javascriptet sørge for at siden bliver
indsat dér hvor der henvises til iframen ....ved hjælp af "name"...?

Altså, der må da være en vej.....forhåbentlig.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-11-02 14:52

Hvis der ikke er et normalt link til siden bliver den ikke fundet.
En sådan side ville heller ikke være særlig interessant i sig selv da
al navigation jo vil mangle.