MS Windows
briani 27239
Søg i Stifinder - forskel på store og små ~
Fra : Gyffe

Dato : 22-11-02 09:30

(Win 2000)

Når jeg bruger Søg i Stifinder,
Avancerede indstillinger,
sætter hak i "Forskel på store og små bogstaver"

så kan jeg ikke få søgningen til at skelne mellem store og små bogstaver,
hvorfor, hvad er der galt?

--
Gyffe
gyfaaafe@adslhome.dk

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 22-11-02 15:44

On Fri, 22 Nov 2002 09:30:18 +0100, "Gyffe" <gyfaaafe@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>sætter hak i "Forskel på store og små bogstaver"
>
>så kan jeg ikke få søgningen til at skelne mellem store og små bogstaver,
Hvis det er filnavne du søger på så er de ikke 'case-sensitive' i
Windows 2000.
Kim

Fra : Gyffe

Dato : 23-11-02 08:08

"Kim S. Poulsen" <ckim@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
> Hvis det er filnavne du søger på så er de ikke 'case-sensitive' i

Hej Kim
Ja det er filnavne jeg prøvede ar søge på.
Du siger de ikke er 'case-sensitive' i Win 2000
Er det noget man kan ændre og hvordan gøres det
(hvis man ikke kan ændre det, hvorfor er det så medtaget i Win 2000)
og skal det forstås på den måde at man kan i andre styresystemer, bare ikke
i Win 2000

--
Gyffe
gyfaaafe@adslhome.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-11-02 15:24

Nej, det skal forstås sådan at ingen Windows versioner er case
sensitiv. Heller ikke WIN2000.
Og nej, du kan ikke ændre det. Det ville kræve en større omskrivning
af operativsystemet.
Årsagen til at den er der er at du kunne være i Netværk med en Unix
maskine. Unix er case sensitiv.
Så det giver altså kun mening at vælge dette hvis du søger på et
netværksdrev som tilhører en Unix computer.

Fra : Kim S. Poulsen

Dato : 23-11-02 17:35

wrote:
> [...]
>(hvis man ikke kan ændre det, hvorfor er det så medtaget i Win 2000)
>og skal det forstås på den måde at man kan i andre styresystemer, bare ikke
Ja som Jens-Peter skriver så kan det ikke laves om.
Funktionen er der sikkert for at man kan søge på case-sensitiv tekst i
filer (altså indholdet).
Kim

Fra : Gyffe

Dato : 23-11-02 19:21

Så siger jeg tak for de forskellige svar

--
Gyffe
gyfaaafe@adslhome.dk