Hvilken rumfilm?
Fra : Jakob Langeland

Dato : 22-11-02 00:50

Hej!

Jeg spørger jer her til en fílm, som jeg så på tv da jeg var lille. Det var
den slags film, som engang blev kaldt "rumfilm" - hvorfor har man forladt
det ord:)

Jeg må have set den i starten af firserne. Jeg kan ikke huske handlingen,
men jeg mener at huske at titlen var "Blind passager" på dansk (jeg er ikke
sikker). Jeg kan huske at nogle mennesker var ombord på et rumskib og på et
tidspunkt landede på en slags ørkenplanet. To fra besætningen var på et
tidspunkt ude på planetend overfladen, og de var bange for nogle
dinosauruslignende rumuhyrer, som ville æde dem. De sad på et tidspunkt på
en bakketop for at dække hinandens rygge mod rumuhyrerne. De havde nogle
rumpistoler af en art, som kunne skyde uhyrerne.

Jeg kan også tydeligt huske en scene hvor to mænd (mener det er de før
omtalte) flygter ned i deres rumskib. Den ene når det ikke, og bliver ædt af
et rædselsfuldt rumuhyre. Man ser det nedefra, hvor den første, som er
kommet ned i rumskibet, ser at hans makker bliver hevet op af den luge de
flygter nedad.

En anden scene, som jeg husker tydeligt (og jeg mener, det var slutscenen)
er hvor man ser en mand kaste sig ud i det tomme rum fra rumskibet. Jeg har
en forestilling om at det var ham, som var den "Blinde passager" - men
igen... jeg er ikke sikker.

Håber nogen kan hjælpe mig med den!

Fra : Per Kristensen

Dato : 22-11-02 08:27

"Jakob Langeland" <lange@diku.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> en forestilling om at det var ham, som var den "Blinde passager" - men

Hey husk lige spoiler advarsel ;))

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-11-02 20:03

Per Kristensen wrote:

> Hey husk lige spoiler advarsel ;))

Hmm, lidt svært når man ikke ved hvilken film det er man spoiler.
"Hvilken rumfilm? *SPOILER for en eller anden rumfilm*"

Når der bliver spurgt "hvilen rumfilm" i subject-linjen må man vel
formode at vedkommende prøver at spore sig ind på en bestemt film og
derfor prøver at give så mange oplysninger som han nu engang kan huske.

Tenz.

Fra : Morten DH

Dato : 22-11-02 17:35

> [...]
har
> en forestilling om at det var ham, som var den "Blinde passager" - men

Er der nogle scener hvor man ser gennem monsteret øjne - i sådan en slags
kuppelformet syn svjh?

Fra : J.O.H

Dato : 23-11-02 10:30

"Jakob Langeland" <lange@diku.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Jeg spørger jer her til en fílm, som jeg så på tv da jeg var lille. Det
var
> den slags film, som engang blev kaldt "rumfilm"

Lad os lige få på plads at det ikke er ALIEN - den 8. passager vi snakker
om. Flere af scenerne kunne nemlig være derfra.

...ellers kan du prøve dk.kultur.sciencefiction

JOH

Fra : J.O.H

Dato : 23-11-02 10:37

> [...]

ikke
> sikker). Jeg kan huske at nogle mennesker var ombord på et rumskib og på

Måske er det denne her?? "RUMMETS SIDSTE PASSAGER! Jeg har ikke set filmen,
men den har et titel som måske... dejlig plakat ihvertfald.
http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/rummetssidstepassager.html

Fra : Mikkel Breiler

Dato : 23-11-02 23:24

"J.O.H" <johaarup@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
>Måske er det denne her?? "RUMMETS SIDSTE PASSAGER! Jeg har ikke set filmen,
>men den har et titel som måske... dejlig plakat ihvertfald.

Måske den findes her:
http://www.geocities.com/area51/nebula/9742/shows.html

-breiler

Fra : Jakob Langeland

Dato : 24-11-02 21:06

In article <XZHD9.31323$HU.2336590@news010.worldonline.dk>, "J.O.H"
<johaarup@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Måske er det denne her?? "RUMMETS SIDSTE PASSAGER! Jeg har ikke set
> filmen, men den har et titel som måske... dejlig plakat ihvertfald.

Nej, det er ikke den. Men jeg kiggede lidt rundt på sitet (som er fedt!)
og fandt denne her, som jeg tror det er:

http://www.uncut.dk/UNCUT/anmeldelser/killingsatoutpostzeta.html

Den hedder "Farlig Planet" på dansk - og det siger mig noget. Der er i
anmeldelsen en beskrivelse af den scene jeg husker med én der blev
trukket ned i en skakt (jeg troede det var op). Det må være den,
årstallet passer også fint. Læs anmeldelsen - den er totalt sjov.

Fra : Morten DH

Dato : 25-11-02 18:37

> [...]
> trukket ned i en skakt (jeg troede det var op). Det må være den,
> årstallet passer også fint. Læs anmeldelsen - den er totalt sjov.

Det var den jeg havde i tankerne, har selv søgt efter den tidligere her i
gruppen (da jeg ikke turde set den færdig dengang DR sendte den i vinteren
1982) og huskede endnu mindre end dig - kun det monster POV jeg spurgte til
i tråden og så at den var vist på DR i straten af 1980'erne...

Hvis du kommer i nærheden af en kopi - er jeg også interesseret i et
gensyn...