åben af porte på LinkSYS router
Fra : FreddiE

Dato : 22-11-02 00:52

Dav...

Jeg har lige lejet en LinkSYS router (med 4-ports switch) af TDC. Jeg skal
lige lære den at kende.. Det med forwarding er jeg helt inde på, men hvordan
åbner man bare for en port?

4662 TCP (donkey network) skal åbnes... Men hvor hene i konfig'en skal jeg
åbne den?

Takker for hjælpen...

--
Mvh. FreddiE

Fra : Crax

Dato : 22-11-02 10:26

Gå ind i configurations vinduet og tryk på "Advanced"
Her er et faneblad der hedder "Forwarding"

Når du "åbner" for en port skal der som regel være en destinationsmaskine
til denne port, så routeren ved, hvor den skal route trafikken hen. I
hvertfald hvis det er på ydersiden af routeren, der skal åbnes.

Du kan enten bruge UPnP eller Port Forwarding. I begge tilfælde skal angives
hvilken port det drejer sig om og hvor den skal dirigeres hen.

Så den eneste måde du kan "åbne" eller "lukke" for porte, er ved at lade
være med at forwarde dem videre...

Så hvis du har en maskine på dit lokale net, der skal "have åbnet for port
4662", skal du blot forwarde denne port videre til den pågældende maskine...
For der er så vidt jeg ved altid hul inde fra og ud (med mindre du har
angivet portene i "Filters" under "Filtered Private Port Range".

Håber det løser dit problem...

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : FreddiE

Dato : 23-11-02 02:04

"Crax" <mail@crax.dk> skrev i en meddelelse

[Snip]

Præcis det jeg gjorde, men var bare ik sikker om det var den rigtig metode..
men tak for hjælpen ;)

--
Mvh. FreddiE