Skærme
Fijala 3554
samsung vs samtron
Fra : sune vuorela

Dato : 22-11-02 00:20

Hjesa!

Er der nogen sammenhæng mellem skærmproducenterne samtron og samsung?

Hvad er bedst i forhold til prisen? Kan man sige noget generelt om de
to producenter i forhold til hindanden?

Det er en 19 tommer skærm jeg er på jagt efter...

Fås de forøvrigt i sort?
Eller er der nogen der har erfaring i at male dem?

--
SUne

Fra : JRS

Dato : 22-11-02 01:06

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> skrev i en meddelelse
> Hjesa!
>
> Er der nogen sammenhæng mellem skærmproducenterne samtron og samsung?

Ud fra rygterne man har hørt , er det noget med at der på samsung
produkterne bliver kørt nogle test's .. Og de skærme der ikke klarer testen
(men ikke er helt forkert) bliver solgt som Samtron ..
Og det holder stik ved jeg ikke helt .. Men Samsung er det bedste mærke hvad
angår kvali.. Men Samtron er også udemærket til en lidt billigere pris ..

MVH
JRS

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-11-02 18:02

Hej

> Og det holder stik ved jeg ikke helt .. Men Samsung er det bedste mærke
hvad
> angår kvali.. Men Samtron er også udemærket til en lidt billigere pris ..

Hrmm, det mener jeg ikke helt holder stik... Samsung CRT skærme har et
fremragende billede, men deres kvalitet rent elektronisk mener jeg er lidt
tilbageholden i forehold til Sony, Philips og Eizo. Har set mange indlæg med
folk som klager over højfrekvente lyde i standby...

Mvh
Hans

Fra : JRS

Dato : 23-11-02 00:15

"Hans Mouridsen" <hom@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fremragende billede, men deres kvalitet rent elektronisk mener jeg er lidt
> tilbageholden i forehold til Sony, Philips og Eizo.

Vi taler her om sammenhængen mellem Samsung og Samtron .. Ikke sammenholdt
med alle mulige andre mærker .. Selvfølli er fx Sony "bedre" men de koster
jo altså også det dobbelte og derover .. (hvis man vil ha samme specs som
ved Samsung/Samtron)

MVH
JRS
Har forresten lige set på prc-data at de skriver følgende :
"Beskrivelse
Samtron er en skærm produceret af Samsung, der skal tage kampen op med
billige skærme uden det går ud over den kendte Samsung kvalitet."

MVH
JRS
ps. lorte copy/paste

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-11-02 00:47

"sune vuorela" <nospam@vuorela.dk> wrote in message
> Er der nogen sammenhæng mellem skærmproducenterne samtron og samsung?

Ja, i høj grad.

Samtron er baseret på de Samsung-skærme der ikke lever op til
kvalitetskravene (af visuel karakter).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen