rygning af sild???
Fra : Thomas Nyberg

Dato : 21-11-02 22:32

Ja så er jeg her igen som jeg var for et år siden, med det samme spørgsmål.

når man har renset sildene , skal de så_
- saltes, fryses, ryges.? eller skal de.
-frysen, saltes, ryges.?

jeg har ikke haft særlig stort held, dette efterår "Stevns bøgeskov" jeg har
KØBT markral
hos fiske bilen, som jeg har røget og nu er jeg i tvivl, bør disse også
frysen før rygning????
forskellen på en fersk og en røget markral er 3 korne. men det er da lidt
hjemme gjort..

Jeg bruges er ABU teleskop ovn. men bøge smuld. som jeg tænder op men sprit,
men jeg syntes at det kan være svært at holde temperaturen nede,
hvordan tænder i op, og holder varmen oppe/nede. jeg har prøve med
brændenælder, som varme dæmper og smags giver, det gav laver temperatur og
meget røg måske var der en lidt anden smag men.......

nå slut her fra kom med nogle gode ryge råd og lad og lære lidt af hinanden
om rygning.

Venligst Thomas Nyberg

Fra : Alex Linaa

Dato : 22-11-02 13:17

"Thomas Nyberg" <thomas.nyberg@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ja så er jeg her igen som jeg var for et år siden, med det samme
spørgsmål.

> når man har renset sildene , skal de så_
> - saltes, fryses, ryges.? eller skal de.
> -frysen, saltes, ryges.?

Er de ikke svære at indhalere?

Nej, spøg til side. Det står noget om røgning af sild her som du måske
kan bruge: http://hjem.get2net.dk/preben_nielsen/Tom%20side%203.htm

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : leif Nielsen

Dato : 23-11-02 10:59

> [...]

spørgsmål.

> når man har renset sildene , skal de så_
> - saltes, fryses, ryges.? eller skal de.

Hej Thomas

Jeg fryser sildene før de skal ryges , når de så skal ryges lægger jeg dem i
saltvand til optøning .

Hilsen
Leif Nielsen