Skærme
Fijala 3554
anbefaling : sekundær skærm (TFT)
Fra : Torben

Dato : 21-11-02 22:35

Hejsa, jeg har en 21` LG 216sc som hovedskærm, som jeg bruger en del til
CAD- programmer plus deslige, jeg sidder oftere med en PDF-fil som manual,
og ønsker mig en sekundær skærm. jeg har tænkt på en god og billig 15´ TFT
skærm, men findes de ?
ting den skal bruges til :
- pdf- filer
- Tv (har Tv-tuner i tvet)
- DVI (da den VGA porten er optaget af 21´
plus nok en del mere, men den behøver ikke være god til 3d - da jeg jo har
min 21´.
Helst så billigt som muligt ,kan det svare sig at købe brugt ?, billige
butikker?
MVH TR

Fra : Kryger

Dato : 21-11-02 23:21

de har netop haft gode billige TFT skærme i Aldi... både 15" og 17"... check
evt der om de stadig har nogle :)

Fra : Torben

Dato : 21-11-02 23:35

Hvad kostede de ?

Fra : JRS

Dato : 22-11-02 13:01

"Torben" <rubyto@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kostede de ?

15" : 2800kr
17" : 3999kr (mener jeg)

MVH
JRS

Fra : Peder

Dato : 22-11-02 15:06

>17" : 3999kr (mener jeg)

Det er rigtigt. Det var en Medion skærm med en responstid få 40 ms.
Computer City har en Orion skærm med reponstid på under 25 ms. Den
skulle vistnok bruge et Samsung panel og koster ligeledes 3999 kr. Jeg
har dog ikke set nogen af skærmene i funktion.

-Peder

Fra : JRS

Dato : 22-11-02 16:47

"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skulle vistnok bruge et Samsung panel og koster ligeledes 3999 kr. Jeg
> har dog ikke set nogen af skærmene i funktion.

Aoc 720A koster også lige under 4kg med en responce på de 25ms .. Har ikke
set skærmen i function men en af vennerne har Aoc 700 og den er han fuld
tilfreds med .. Kan fint bruges til spil osv, eneste kritikpunkt fra hans
side er at den er en smule mørk.. Skal lige skrues lidt op for kontrasten
når man spiller ..
Vil regne med at 720A er en bedre model end 700 ...

MVH
JRS

Fra : Torben

Dato : 22-11-02 20:02

tak for svarene - men kan de alle bruges i et DVI stik ?

TR

Fra : Torben

Dato : 22-11-02 23:58

jeg har lige fundet ud af at der findes convertere fra VGA til DVI stik !
så det er jo intet problem

Hilsen tr - tak for svarene

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-12-02 23:49

> jeg sidder oftere med en PDF-fil som manual,

Så skal du ubetinget have en der kan drejes på højkant (pivot-funktion).
Har ikke lige styr på hvilke modeller der kan det.

/A