MS Windows
briani 27239
menu speed hastighed
Fra : Christian

Dato : 21-11-02 19:34

Jeg lavede tidligere et indlæg med samme problematik - men troede her at det
var tweak UI der var problemet...

Men problemet er imidlertid det samme, når jeg ændrer hastigheden direkte i
regedit...

Så: Hvorfor kan windows ikke huske når jeg ændrer denne hastighed ...

Fra : SA

Dato : 21-11-02 20:01

ahmmrrr.... har du i det hele taget læst det svar jeg gav dig i dit
tidligere indlæg?

/SA

Fra : Christian

Dato : 21-11-02 20:09

> ahmmrrr.... har du i det hele taget læst det svar jeg gav dig i dit
> tidligere indlæg?

der skrev du:

Prøv at ændre vælge Best Performance. Derved slår du alt "pop" fra, og så
kan Tweakui huske
din indstilling.

ja - alt det der pop har jeg slået fra for længe siden - så jeg tror ikke
det har noget med det at gøre... Desværre.

Jeg forstår ikke, hvorfor regedit ikke kan huske når jeg manuelt stiller
hastigheden...

Fra : SA

Dato : 21-11-02 20:26

> [...]
> det har noget med det at gøre... Desværre.
>
> Jeg forstår ikke, hvorfor regedit ikke kan huske når jeg manuelt stiller

Hej igen.

Men det kan jeg fortælle dig, at det har det. Jeg havde nøjagtig samme
problem, og det var ved at drive mig til vanvid.
Du skal også lige kontrollere følgende:

1) Højreklik på desktoppen og vælg egenskaber.

2) Vælg Appearance (udseende hedder det vel på dansk)!

3) Vælg Effekter

Hvis der er flueben i den øverste indstilling(ved ikke hvad den hedder i den
danske version, men det hedder transition effect i en Engelsk udgave), så
clear dette. Ellers får du det aldrig til at virke

/SA

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-11-02 20:31

> [...]
> danske version, men det hedder transition effect i en Engelsk udgave), så
> clear dette. Ellers får du det aldrig til at virke

Med al respekt: Det passer ikke. Jeg har markering i den øverste og jeg kan
fint ændre menuhastigheden. Men det kan godt være det afhjælper det i
Christians situation. Jeg bruger PowerToys til at regulere menuhastigheden
inkl. en masse andre ting. Den er også helt gratis.
Den er på vej til dig Christian =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 21-11-02 20:32

> Den er på vej til dig Christian =)

Heh, næh den er ikke. Du kan nøjes med at maskere din mail med et par
bogstaver =)

Fra : Christian

Dato : 21-11-02 21:28

> [...]
> danske version, men det hedder transition effect i en Engelsk udgave), så
> clear dette. Ellers får du det aldrig til at virke

Nu virker det sgu... takker mange gange....

Nu sidder jeg så glad men forvirret over hvad toningseffekten har med
menuspeed at gøre ???!!?

Fra : Madsen

Dato : 21-11-02 21:40

Christian skrev:

> Nu sidder jeg så glad men forvirret over hvad toningseffekten har med
> menuspeed at gøre ???!!?

Den har ingen indflydelse her. Godt nok kører jeg ikke med
toningseffekt pt. men har tidligere gjort det, uden at det havde
nogen indflydelse på om WinXP kunne huske menu speed eller ej.
Jeg kører WinXP Pro UK og har tidligere ændret det direkte i
regedit, men plejer nu som regel at bruge TweakUI til det, i ren
dovenskab.

Madsen.