ASUS P2B-F og Maxtor Ultra ATA/133 Adapter
Fra : M@ds

Dato : 21-11-02 19:15

Hej

Jeg har er ASUS P2B-F motherboard, samt 3 IDE harddiske og 3 CD IDE drev.
Derfor har jeg købt et Maxtor Ultra ATA/133 Adapter PCI kort.
Tanken var at jeg kunne sætte mine harddiske til Maxtor kortet og dermed
udnytte deres hastighed fuldt ud. ASUS's onboard IDE porte er kun Ultra
ATA/33.
Men når jeg booter siger BIOS at denne ikke kan finde nogle harddiske og
hvis jeg trykker F1 for at forsætte, så vil den ikke boote på min harddisk.
"HDD Sequence SCSI/IDE" i BIOS er sat til "SCSI".

Er der nogen som kender en løsning til mit problem, så vil jeg være meget
taknemmelig.

Hilsen
Mads

FUT: dk.edb.hardware.bundkort

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 03-12-02 01:05

> [...]
> "HDD Sequence SCSI/IDE" i BIOS er sat til "SCSI".
> Er der nogen som kender en løsning til mit problem, så vil jeg være meget

Måske mangler du enabled boot andet/ide/scsi som første boot enhed sådan er
det på A7V333 som men hvis du har prøvet at skifte pci slot kan du jo altid
bytte dit 133 ide kort til et Raid kort da den har sin egen boot bios er det
klart at fortrække det virker og de er ikke så dyre mere.
Venligst Glenn.