TP i1300 i WLAN
Fra : Gregers Petersen

Dato : 21-11-02 18:40

Hejsa.

Jeg har en Thinkpad i1300 som jeg ønsker skal kunne tilgå det trådløse
netværk på DTU.

Den kunne sagtens da der var WinXP Proff. på den, men nu er den død og jeg
må ty til hjælp
Jeg har installeret Windows 2000 (og SP3) og derfor burde den nu kunne tilgå
netværket, den kan bare ikke.

Jeg har før troet at det var fordi Win2k ikke kunne genkende mit netkort,
men jeg tror nu at der er en eller anden finurlig indstilling jeg mangler.

Den såkaldte Wireless Client Manager viser mig at der er fuldt signal (når
jeg befinder mig steder med dækning), men den kan stadig ikke logge på
netværket (eller rettere windows siger den ikke kan logge på
netværket.Wireless Client Manageren siger at den ikke kunne forny
IP-adressen for netværkskortet...)

Jeg prøvede så i dag at teste lidt sammen med en ven, og hvis jeg i Wireless
Client Manageren opsætter et Ad Hoc netværk, kan han sagtens se det når han
scanner for ledige netværk.
Hans maskine (i1300 med XP) kan fint tilgå DTUs WLAN, og jeg har indstillet
alt som på hans maskine (standardopsætning med brug af DHCP), men kan ikke
tilgå WLAN'et på DTU?

Jeg er efterhånden ret frustreret, hvorfor et svar der fører til løsning af
mit problem, vil medføre at jeg vil tænke på svareren hvergang jeg bruger
det trådløse netværk

Håber det var forklaring nok.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-02 21:40

"Gregers Petersen" <usenet2@fjern-dettegpweb.dk> wrote in message
> [...]
> netværket (eller rettere windows siger den ikke kan logge på
> netværket.Wireless Client Manageren siger at den ikke kunne forny

Har du husket, at du evt. har slået WEB til, hvor du skal indtaste de
nødvendige oplysninger?

Fra : Gregers Petersen

Dato : 21-11-02 22:01

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> Har du husket, at du evt. har slået WEB til, hvor du skal indtaste de
> nødvendige oplysninger?

Jeg har slået "Enable Data Security" fra, da DTU ikke kører noget
kryptering.

--
MvH

Gregers Petersen