Kan ikke komme på nettet?
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 14:43

Kan ikke kommer på nettet?

Vedkommende har en 5200/160 med system 8.5.1
browser Outlook express
Modem eksternt Suprafax 56 k modem.

Konen og børnene har overtaget computeren og de vil gerne have den på
dadlnet med Uni2 som udbyder.

Det kan de ikke få til at fungere, til trods for at de har været i kontakt
med Uni2's hotline i flere timer.

Brugeren bor i Herlufmagle.

Gode råd søges eller support af en fra området.

Nogle bud modtages om end ikke med kys hånd, så dog med stor
taknemmelighed

bedste hilsen Hanne

..

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 14:50

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Kan ikke kommer på nettet?

Hvad sker der mere konkret ?

> Vedkommende har en 5200/160 med system 8.5.1
> browser Outlook express
> Modem eksternt Suprafax 56 k modem.

Har brugeren det rigtige driver/modem script ?

> Konen og børnene har overtaget computeren og de vil gerne have den på
> dadlnet med Uni2 som udbyder.

Virker det med fx. en opkobling hos CC eller TDC ?

> Det kan de ikke få til at fungere, til trods for at de har været i kontakt
> med Uni2's hotline i flere timer.

Hvad med at prøve en anden ISP ?

> Brugeren bor i Herlufmagle.

Hvor pokker er det ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 21:18

In article <1fm06ex.uoq3wy18dk4qqN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvor pokker er det ?

Er der ikke et aftenskolekursus i geografi i nærheden af hvor du bor?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-11-02 21:56

> Er der ikke et aftenskolekursus i geografi i nærheden af hvor du bor?

Jo, det er der nok, men det er da nemmere, hvsi Hanne lige kort skrev
herlufmagle i nærheden af X-by.

Jeg forventer da hellere ikke at alle i DK ved hvor Hellerup ligger.

Men du er da heller ikke for skarp i stifinding ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 22:05

In article <1fm0q73.r2w3jql7hiomN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jo, det er der nok, men det er da nemmere, hvsi Hanne lige kort skrev
> herlufmagle i nærheden af X-by.

Hvis du ikke ved hvor Herlufmagle er, så bor du nok ikke i nærheden
Men min kommentar var nu affødt af dine (og nu håber jeg sandelig ikke
at jeg forveksler dig med en anden) placeringer af større jyske byer på
landkortet.

> Jeg forventer da hellere ikke at alle i DK ved hvor Hellerup ligger.
>
> Men du er da heller ikke for skarp i stifinding ?!

Jeg blev distraheret...

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-11-02 23:16

> [...]
> Men min kommentar var nu affødt af dine (og nu håber jeg sandelig ikke
> at jeg forveksler dig med en anden) placeringer af større jyske byer på

Det ligger på Sydsjælland ca. 10 km nord for Næstved.

<http://www.krak.dk/scripts/vejvisning/krakdk_vejvisning_bykort_forside.
asp>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 00:03

> Men min kommentar var nu affødt af dine (og nu håber jeg sandelig ikke
> at jeg forveksler dig med en anden) placeringer af større jyske byer på
> landkortet.

Det gør du vist ikke. Undskyld at jeg bryder ind, forresten.

Jesper skal nok søge lidt hjælp med geografien - det kunne vel hænde at
han kan modtage lige så meget god hjælp med det, som han selv er villig
til at uddele m.h.t. Mac spørgsmål. For han er nu en hjælpsom mand, ham
Jesper.

Må jeg lige hviske: routeplanner af enhver slags ? Det kunne give en
hjælp og en lærdom. Det minder lidt om en site map, Jesper

NB Gad vide om Jesper kender stednavnet Gylling (i flere kombinationer,
vistnok?)?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 11:42

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> han kan modtage lige så meget god hjælp med det, som han selv er villig
> til at uddele m.h.t. Mac spørgsmål. For han er nu en hjælpsom mand, ham

Tak.

> Må jeg lige hviske: routeplanner af enhver slags ? Det kunne give en
> hjælp og en lærdom. Det minder lidt om en site map, Jesper

Route planner - virker den på Mac ? Fedt.

> NB Gad vide om Jesper kender stednavnet Gylling (i flere kombinationer,
> vistnok?)?

Jo den kender jeg godt. Ligger lige i nærheden af Odder. Jeg har været
der for en del år siden - mest fordi jeg synes det var sjovt med et
byskilt med ens navn på.

Der er i øvrigt ret mange på Samsø, der hedder Gylling - de må være
kommet fra området der.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 22-11-02 11:42

> Jeg blev distraheret...

Hva'?? Da ikke af mig - jeg styrede bilen og du skulle bare finde vej i
Krakskortet

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 21:15

In article <1fm1sgi.12ejqt41v6cq1gN%birgitte@behrendt.dk>,
birgitte@behrendt.dk ([2900] Birgitte Behrendt) wrote:

> Hva'?? Da ikke af mig - jeg styrede bilen og du skulle bare finde vej i
> Krakskortet

Det er nemlig rigtigt. På den anden side ved jeg nu hvorfor
automatgearet blev opfundet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 14:51

On Thu, 21 Nov 2002 14:43:03 +0100, "Hanne Hertzog"
<hanne@enterpol.dk> wrote:

>Nogle bud modtages om end ikke med kys hånd, så dog med stor
>taknemmelighed

Smid TCP/IP og modem-indstillingerne ud og start forfra med
indtastning af relevante oplysninger. Specielt TCP/IP-indstillingerne
har det med at overse at man skifter DHSC-server.

MVH

Martin Edlich

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 14:59

On Thu, 21 Nov 2002 14:50:40 +0100, Martin Edlich
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

>DHSC

Tjae, bummelum - det hedder vist DHCP

MVH

Martin Edlich

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 16:34

jesper@gylling.net writes:

>Hvad sker der mere konkret ?

Ja, det er et godt spørgsmål. Men nu forwarder jeg både dit og Matins
svar, så kommer der vel lidt flere fakta frem.

Jeg harvde og selv sagt, at han skulle begynde forfra med insatallationen,
efter han med Æ+f havde fundet alt det, der skulle smides ud. Samt måske
antydet at der kunne magle et script til modemet. - er jeg ikke dygtig?
Jeg har ikke en skid forstand på det, men jeg læser jo lidt fra de kloge
her )
Men det er jo mærkeligt at Uni2 ikke har foreslået det.
Hilsen Hanne

Tak foreløbig, som vender skrækkeligt tilbage.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 22:15

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>Er der ikke et aftenskolekursus i geografi i nærheden af hvor du bor?

Ham Jesper må have lavet mere balade end mig i skolen, for hans viden er
sgu ringe om vores lille land

hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 00:03

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Ham Jesper må have lavet mere balade end mig i skolen, for hans viden er
> sgu ringe om vores lille land

Det er meget muligt, men han har da hørt efter i Mac-timerne

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 23:52

jesper@gylling.net writes:
>Jeg forventer da hellere ikke at alle i DK ved hvor Hellerup ligger

Det er så her. 4160 Herlufmagle, mellem Ringsted og Næstved.
Mon ikke du skulle ønske dog et stort Danmarkskort til at hænge på væggen
og så med alle postnr. på. Dett kunne da være en hjælp Jeg har sådan et
et sted i huset
Hvad er IPS - det samme som en ip adresse?

Hilsen Hanne

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-11-02 01:14

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
> Hvad er IPS - det samme som en ip adresse?
Du mener nok ISP, Internet Service Provider, din udbyder.

vh Flemming Rubini

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 22-11-02 01:41

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

Hej Hanne, kunne du ikke kontakte mig hvis ikke det er kommet i orden
til week-enden. Så kunne jeg smutte forbi

Glenn

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-11-02 10:38

glenn@mail1.stofanet.dk writes:
>Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
>
>Hej Hanne, kunne du ikke kontakte mig hvis ikke det er kommet i orden
>til week-enden. Så kunne jeg smutte forbi
>
> Glenn

Det er jeg sikker på at han vil blive glad for. Jeg har ikke noget hokus
pokus i min mail adresse, så du kan maile mig eller finde mit tlf. på
hjemmesiden www.macbruger.dk. Men bor du i Næsved og har P i dit
efternavn, så er du medlem af Macbruger?

bedste hilsen Hanne

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-11-02 12:07

jesper@gylling.net writes:

> [...]
>byskilt med ens navn på.
>
>Der er i øvrigt ret mange på Samsø, der hedder Gylling - de må være

Er det Odder du tænker på eller Gylle- Gylling? Route 66 kan fås hos
boghandleren koster 298,- og fungere på Mac, så med den bærbare i bilen,
skulle du kunne klare at kommer hjem igen fra nowhere

Ha' en god dag.

Hilsen Hanne,
som selv kan fare vild i en telfonkiosk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 13:42

> [...]

> boghandleren koster 298,- og fungere på Mac, så med den bærbare i bilen,
> skulle du kunne klare at kommer hjem igen fra nowhere

Det lykkedes da altid for dig at finde til MacBrugers workshop ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-11-02 15:00

jesper@gylling.net writes:

>Det lykkedes da altid for dig at finde til MacBrugers workshop ?!

Åh, ja, stort set enn gang tog det mig ca 1 time ekstra, fordi jeg
fik drejet af et forkert sted og en anden gang tog det mig 2 timer ekstra
at komme hjem, fordi jeg skulle køre noget hjem for Flemming Nielsen, der
var på mortorcykel. Da jeg skulle køre fra ham kørte jeg forkert og i
tågevejr, tog det mig 3 timer at komme til Oddsherred fra Ballerup.

Forleden da vi skulle have bestyrelsesmøde i Albertslund, hvor jeg aldrig
havde været før. Jeg skulle til tandlægen i Bagsværd først, så jeg havede
forberedt mig godt og printet ud fra Kraks, fra Bagsværd til Albertslund.
Kortet var forkert, så jeg fik kørt forkert og ringede til Kim 4 gange,
men kørte hele tiden forkert, Det viste sig at jeg havde også fået en
forkert forklaring, men resultatet var at det tog mig 1 3/4 time at komme
fra Bagsværd til Albertslund, hvilket er en tur der skulle tage ca 15-16
min. Jeg havde heldigvis masser af tide, så jeg ankom næsten til tiden.
Men jeg må indrømme at jeg fa... på hysteriets rand, da jeg ankom

Det er ikke nemt, når man overhovedet ikke kender området og det er mørkt
og man så selv skal læse vejskilte, styre bilenog passe på trafikken
samtidig. Mange gange står skiltene så åndsvagt at man først får læste
det, når man kører forbi. Nå, så skal man vende om og det kan man så
heller ikke lige der og må finde andre veje for at få vendt bilen. Så du
kan se jeg sgu lige så dum til at finde vej, som jeg er til en masse på
computeren men en gang i mellem lykkes det mig at nå fem til tiden og
finde rette vej, når jeg skal ukendte steder hen. Jeg er heldigvis ikke
nervøs for at køre bil f.eks. i København, hvilket jeg kender mange herude
på landet, der er.-)
Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : [2900] Birgitte Behr~

Dato : 22-11-02 16:14

> [...]

> min. Jeg havde heldigvis masser af tide, så jeg ankom næsten til tiden.
> Men jeg må indrømme at jeg fa... på hysteriets rand, da jeg ankom

hihihihi, du kunne lige så godt være gået fra Bagsværd til Albertslund
Du havde været fremme på nogenlunde samme tid. Men ved du hvad,
Hanne, jeg kommer sgu også nogle gange på afveje og får set lidt af
omegnen, dog har jeg endnu ikke præsteret at være så længe undervejs som
dig

--
Mvh Birgitte
http://www.behrendt.dk/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-11-02 17:53

birgitte@behrendt.dk writes:
> [...]
>Hanne, jeg kommer sgu også nogle gange på afveje og får set lidt af
>omegnen, dog har jeg endnu ikke præsteret at være så længe undervejs som

Nej, jeg burde nok ansøge om at komme i Guiness (eller hvordan det nu
staves )
Og så ville det have været meget sundere at g´å Det skal jeg måske
overveje en anden gang
Hilsen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.