Lidt P4 Forklaring mangles...
Fra : Klaus G.

Dato : 21-11-02 13:00

Hej.

Jeg vil til at udskifte mit AMD XP system med et P4 System. Jeg har PC2700
DDR RAM, og regner med at bruge dem i mit P4 system. Men kan disse RAM
bruges hvis jeg vil have en P4 med 533Mhz FSB? Hvilket bundkort kan i
anbefale, prisen er ligegyldig...

Så vidt jeg kan se så er det en P4 2.4Ghz hvor man får mest for pengene(Der
må godt være lidt logik i mine indkøb). Hvor godt overclockes sådan en,
eller skal jeg købe en anden hvis der skal OC's?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Olesen

Dato : 21-11-02 19:46

> [...]
> DDR RAM, og regner med at bruge dem i mit P4 system. Men kan disse RAM
> bruges hvis jeg vil have en P4 med 533Mhz FSB? Hvilket bundkort kan i

Jeg mener, at de 533 frontsidebus ikke er "ægte".
Det er blot en mindre FSB, som er 'ganget-op'.

Nogen som kan bekræfte ??

Fra : Martin S.

Dato : 21-11-02 20:49

> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

PC2700

Du kan sagtens bruge dine DDR PC2700 RAM. De er jo beregnet til en RAM-FSB
på 166 Mhz, og som jeg skriver forneden, så kører P4 enten 100 eller 133 på
FSB.
Asus bundkort er jo altid et godt mærke. Især med Intel Chipset. Men det er
meget individuelt.
Hvis du er ligeglad med prisen så er Asus P4B533-EL et fint bundkort. Med
Raid, USB2, Firewire, Lan og Audio.
Vedr. overclocking: se www.overclockers.com under CPU Database men mellem
2,7 og 3,4 Ghz afhængig af cooling/system skulle du da nok kunne nå...

> Jeg mener, at de 533 frontsidebus ikke er "ægte".
> Det er blot en mindre FSB, som er 'ganget-op'.
>
> Nogen som kan bekræfte ??

Ja P4 Northwood2 2.4 Ghz med FSB 533 kører 4x133 internt
P4 Northwood serien med FSB 400 kører 4x100 internt.

Fra : Nicolai

Dato : 21-11-02 20:59

> Hvis du er ligeglad med prisen så er Asus P4B533-EL et fint bundkort. Med
> Raid, USB2, Firewire, Lan og Audio.

Tragisk du ikke nævner P4PE.

Fra : Klaus G.

Dato : 21-11-02 23:05

"Nicolai" <nifoSPAMSUCKS@nospam.dk> wrote in message
Med

> Tragisk du ikke nævner P4PE.

Vil jeg også sige, har nemlig lige bestilt sådan en bandit :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : pgr

Dato : 22-11-02 08:31

> Vil jeg også sige, har nemlig lige bestilt sådan en bandit :)

Enig, enig......

P4PE kicks ass!

/PGR

Fra : Martin S.