MS Windows
briani 27239
Printning fra DOS i Win2K
Fra : Stationsforstanderen

Dato : 21-11-02 12:38

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få noget skrevet ud fra et ældre (fra 1994) DOS
program. Den eneste mulighed i programmet for at dirigere udskriften er at
anvende enten LPT1 eller LPT2. Jeg har prøvet med følgdende, dog uden held:
net use LPT1: \\server\printer
Når programmet starter, så åbner det bare en ny session og "net use" virker
ikke længere.

Nogen, som har et hint til hvordan man kommer uden af dette problem ?

MVH
Asbjørn

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 21-11-02 13:18

"Stationsforstanderen" <ab@ab.dk> wrote in message
> [...]
virker
> ikke længere.
>
> Nogen, som har et hint til hvordan man kommer uden af dette problem ?

lav en *.bat fil og læg den i startup (C:\Documents and Settings\All
Users\Start Menu\Programs)

*.bat fil = åben notepad > skriv: C:\winnt\SYSTEM32\net.exe use lpt1
\\server\printer
gem som f.eks. LTP1.bat

så skulle det virker

Nicolaj Mejnert