ASUS TUSL2-c
Fra : Mark Larsen

Dato : 21-11-02 12:23

Hej alle

Har et problem med mit Asus MB

jeg havde for at for at få det op at køre sat det ind i mit chieftech
kabinet - der var imidlertid lidt afstandsproblemer mellem IDE portene og
mit CD rom drev hvorfor jeg tog det kabel jeg brugte 80 Leder med det blå
stik og vendte det om så det blå stik sad i CD drevet Der skete imidlertid
noget kedeligt idet min CPU stoppede - der er strøm til bundkortet det kan
jeg se da mit AGP korts blæser kører men min CPU bliver slet ikke varm -
blæseren kører heller ikke - jeg fandt ud af ved et tilfælde at hvis
blæseren blev vippet en smule så startede den.

Er der noget at gøre ved dette eller er bundkortet//CPU død ??

Mvh
Mark larsen

Fra : o&u

Dato : 21-11-02 13:08

On Thu, 21 Nov 2002 12:23:20 +0100, "Mark Larsen" <mark@io.dk> wrote:

> [...]
>stik og vendte det om så det blå stik sad i CD drevet Der skete imidlertid

Gør du det med tændt computer ? det må man ikke. Desuden kan det blå
kabel kun bruges på een måde. Harddisk, som er master, SKAL sidde i
enden af kablet og slaven (cd-drev skal side midtvejs). Alternativt
kan du finde et andet fladkabel, sætte cd-rom til master med jumper,
og forbinde dette kabel til IDE port 2.

> [...]
>blæseren kører heller ikke - jeg fandt ud af ved et tilfælde at hvis
>blæseren blev vippet en smule så startede den.

Køleren skal sidde lige, så den har termisk kontakt med cpu.

Husk at sådan en tualatin bør have en 300 watt strømforsyning. Noget
gammel 230 til 250 watt kan ikke klare det.

mvh

John

Fra : Mark Larsen

Dato : 21-11-02 14:56

> [...]
> enden af kablet og slaven (cd-drev skal side midtvejs). Alternativt
> kan du finde et andet fladkabel, sætte cd-rom til master med jumper,

Aldrig tændt :)
Vidste ikke det med master slave men har ikke problemer med den slags andre
steder og når det virker såååå :)

> Køleren skal sidde lige, så den har termisk kontakt med cpu.
> Husk at sådan en tualatin bør have en 300 watt strømforsyning. Noget
> gammel 230 til 250 watt kan ikke klare det.

Sad i et chieftech hightower med vistnok 400 Watt strømforsyning - skal lige
sige at jeg have fået den op at køre da jeg skulle sætt de sidste harddiske
i !!

Mark