Svar via personlige emailadresser?
Fra : Hanne

Dato : 03-03-01 01:02

Hej dkm
Jeg har i nogen tid fulgt med i denne nyhedsgruppe, og i lidt længere
tid fulgt andre nyhedsgrupper. Min klare opfattelse er at usenet er et
debatfora hvor man deler meninger og erfaringer.

Jeg er nu på to indlæg jeg har posted i denne nyhedsgruppe, blevet
kontaktet via min e-mail adresse. Ikke fordi det generer mig på nogen
måde. Det undrer mig bare, da meningen med usenet i mine øjne netop er
at alle får glæde og gavn af alle indlæg. Hvis man begynder at maile
personligt, er der mange som går glip af meget.
Er det egentligt velset at maile svar personligt? Eller er det noget man
gør i flæng? Jeg er ny her, så jeg aner det ikke!

Hilsen Hanne

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-03-01 01:45

Hej Hanne

Nogen svarer direkte, andre (de fleste) i gruppen og nogle gør såmænd begge
dele!
Personligt svare jeg på mange indlæg om hardware, men det er yderst sjældent
jeg svarer direkte, specielt hvis modtageren beder om det - så lader jeg
heller værd med at svare! Jeg kan dog finde på at skrive direkte, hvis jeg
synes det er mere passende, fx er dit indlæg her jo klart Off Tropic og mit
svar ligeledes, så det burde jeg have svaret direkte i stedet. Men det
gjorde jeg altså ikke, da jeg mener dit spørgsmål har almen interesse.
Dog må diskussionen foregå i en mere egnet gruppe eller direkte, hvis du vil
fortsætte den!

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Hanne <diva1@ofir.dk> skrev i en

Fra : Prinz Ali

Dato : 03-03-01 12:54

jeg er op til flere gange blevet kontaktet personligt af firmaer der vil
sælge mig hvad jeg spørger om i mit indlæg. det er lidt frækt. men elers
synes jeg der skal svares i den NG hvor det er skrevet. eller begge dele (i
NG og personligt)

-Ali

Fra : nikolaj borg

Dato : 03-03-01 13:08

"Prinz Ali" <ali@prinzali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælge mig hvad jeg spørger om i mit indlæg. det er lidt frækt. men elers
> synes jeg der skal svares i den NG hvor det er skrevet. eller begge dele

Jeg blev engang kontaktet af et firma for at høre, om de måtte bruge en
udtalelse, jeg var kommet med en deres produkt i dk.teknik.lyd. Nu er jeg jo
så flink, så efter lidt snak frem og tilbage fik jeg lov til det :)

Personligt er jeg imod at blive kontaktet direkte, mest fordi jeg mener at
debatten bør høre hjemme i et åbent forum. Jeg skal så ærligt indrømme, at
jeg på et tidspunkt er kommet til at svare personligt ved et uheld, så jeg
skal ikke spille hellig. Men hvis forholdene taler for det, og der er
enighed om det, ser jeg ikke noget galt i, at en debat fortsætter pr. mail.

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-03-01 12:47

"nikolaj borg"
> [...]
> skal ikke spille hellig. Men hvis forholdene taler for det, og der er
> enighed om det, ser jeg ikke noget galt i, at en debat fortsætter pr. mail.

Enig. Generelt må man bare svare i gruppen, hvor spørgsmålet er stillet, eller
hvor diskussionen foregår. Men hvis det er mere personlig snak, eller to
personer ønsker at udveksle erfaringer kan man jo sagtens tage det med over
i e-mails. Det er helt personligt reguleret.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010

Fra : Michael Andersen - M~

Dato : 03-03-01 13:21

> [...]
> Er det egentligt velset at maile svar personligt? Eller er det noget man
> gør i flæng? Jeg er ny her, så jeg aner det ikke!

Jeg tror også at det er fordi nogle ike ved hvordan man svarer i tråde!
Jeg har selv inden jeg lærte det kommet til at sende flere direkte i stedet
for at sende til gruppen så alle kunne få "gavn" af det jeg skrev!

Michael