MS Windows
briani 27239
Studielicens
Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-02 11:55

Efter debatten omkring Microsofts studielicens har jeg talt med
Microsoft. Man erkender, at oplysningerne på hjemmesiden er mangelfulde
og misvisende - både hvad angår, om man må bruge licensen efter
studietiden, og om der er tale om fulde versioner eller opraderinger.
Man vil hurtigst muligt rette op på dette.

En studielicens til Office XP er en fuld version (som det også fremgår
af hjemmesiden). Man udfylder et kort som sendes til Microsoft,
hvorefter man modtager en cd med posten.

En studielicens til Windows XP er kun en opgradering, og man får
programmet med det samme, når man køber det hos den lokale
computerpusher.

Hmm, jeg glemte at få at vide, hvilken af oplysningerne om den fortsatte
brug efter studietiden, der er rigtig, så vi har stadig lidt vi kan
diskutere. Om ikke andet så indtil Microsoft får opdateret hjemmesiden.
--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten

Dato : 21-11-02 17:57

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3DDCBB81.79BC@mail.dk...
> Efter debatten omkring Microsofts studielicens har jeg talt med
> Microsoft. Man erkender, at oplysningerne på hjemmesiden er mangelfulde
> og misvisende - både hvad angår, om man må bruge licensen efter
[snip]

Jeg tænkte nok, den oprindelige tråd var ved at være for gammel
Jeg har også spurgt dem, news:ardpok$hk0$1@sunsite.dk, men fik kun
svar på et enkelt af mine spørgsmål i første omgang.
Resten er endnu ikke besvaret...

Mvh.
Morten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-11-02 18:38

Morten wrote:

> Jeg har også spurgt dem, news:ardpok$hk0$1@sunsite.dk, men fik kun

Det indlæg har jeg ikke set før. Det bliver dejligt, når TDC får
ordentligt styr på newsserveren.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten

Dato : 21-11-02 18:52

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3DDD1A0A.6FB@mail.dk...

> Det indlæg har jeg ikke set før. Det bliver dejligt, når TDC får
> ordentligt styr på newsserveren.

Jeg havde også problemer med Stofas newsservere, bl.a. halve og hele
dages ventetid på egne indlæg. Jeg kan kun anbefale et skift til Sunsite
(gratis server, har dog ikke binaer), hvor jeg kan se mine indlæg efter
få sekunder, og det har endnu ikke virket som om andres indlæg har
været forsinkede.

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 28-11-02 18:18

> [...]
> Jeg har også spurgt dem, news:ardpok$hk0$1@sunsite.dk, men fik kun
> svar på et enkelt af mine spørgsmål i første omgang.

Og trods rykker er der endnu ikke dukket noget op, så hurra for
Microsofts hensyn til deres kunders behov. Sagen droppet.

Mvh.
Morten

Fra : Per S. Christensen

Dato : 28-11-02 20:12

On Thu, 21 Nov 2002 11:54:57 +0100, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Hmm, jeg glemte at få at vide, hvilken af oplysningerne om den fortsatte
>brug efter studietiden, der er rigtig, så vi har stadig lidt vi kan
>diskutere. Om ikke andet så indtil Microsoft får opdateret hjemmesiden.

En studie licens er til studerende, når du ikke længere er studerende
har du ikke ret til at bruge en studie licens.
En studielicens kan heller ikke benyttes som opgraderingsgrundlag til
en nyere version.
Så hvis du er færdig til sommer kan det bedre betale sig at købe en
alm. licens nu.

Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen

Fra : Søren Jørgensen

Dato : 28-11-02 20:18

> En studie licens er til studerende, når du ikke længere er studerende
> har du ikke ret til at bruge en studie licens.

Det passer ikke. Du må gerne bruge din studie licens efter at du er færdig,
men man må ikke sælge den videre. Følgende er taget fra MS.

Student License adskiller sig på nogle punkter fra licenser uden
prisreduktion:

1. Der indgår ingen gratis teknisk support.

2. Der følger ingen brugerhåndbøger med programmet, men de kan købes
separat. Henvend dig til din forhandler for at få yderligere oplysninger.

3. Licensen er personlig og kan ikke overdrages.

4. Du kan kun købe ét eksemplar af den pågældende programversion.

Hvad sker der efter min studietid?
En Student License kan kun købes som studerende, men kan fortsat bruges
efter endt uddannelse.

--
Med venlig hilsen..
Søren Jørgensen

Fra : Per S. Christensen

Dato : 28-11-02 23:28

On Thu, 28 Nov 2002 20:17:47 +0100, "Søren Jørgensen"
<devoted@hotpop.com> wrote:

>Det passer ikke. Du må gerne bruge din studie licens efter at du er færdig,
>men man må ikke sælge den videre. Følgende er taget fra MS.

Du har ret....
Venlig hilsen

Per Sortkær Christensen