fejl nr. 1
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-02 07:34

Så, nu brænder lokummet.
Jeg fik inden for en times tid en stribe programsammenbrud med fejl nr. 1
Noget i retning af, at der er sket en fejl nr. 1 og programmet lukkes. Det
skete første gang med MS Exploder, derpå med First Class, så med Netscape
og sidenhen med Claris Works. Jeg har genstartet, kørt Diskførstehjælp
uden resultater. Noget godt bud på, hvad der er gået galt?
Lige nu poster jeg via en helt frisk installeret First Class - skal jeg
igang med den store reinstallation.

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-02 09:03

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> uden resultater. Noget godt bud på, hvad der er gået galt?
> Lige nu poster jeg via en helt frisk installeret First Class - skal jeg

Systemversion?
Hvis det er 9.x, kunne en Norton Diskdoctor måske gøre underværker.
v.h
Martin

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-02 09:19

martinmarius@petersen.mail.dk writes:
>Hvis det er 9.x, kunne en Norton Diskdoctor måske gøre underværker.
Det er 9.1 og Norton meddeler at alt er i den skønneste orden.
Men det ser ud til at problemet kunne løses ved at smider
Finder-indstillingerne ud. Lige nu fungerer alt som det skal - men lidt
nerver er der nu på. Jeg har p....travlt og ikke rigtig tid (ej heller
lyst) til at skulle i gang med den store mac-operation. Mine
produktionsmaskiner skal barte køre - basta!
Ellers bliver jeg sur ))

Frank Løkkegaard

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-11-02 11:33

> [...]

> lyst) til at skulle i gang med den store mac-operation. Mine
> produktionsmaskiner skal barte køre - basta!

Er fejl no. 1 ikke en hukommelsesfejl?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 21-11-02 13:07

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Er fejl no. 1 ikke en hukommelsesfejl?

Det kan jeg ikke lige huske

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-02 13:55

>Det kan jeg ikke lige huske

Det kan jeg heller ikke - men så må det i givet fald være i håndteringen -
der er masser af hukommelse i maskinen.

Frank Løkkegaard

Fra : Esben rasmussen

Dato : 21-11-02 15:29

ID=01 Bus Error
This means the computer tried to access memory that doesn't exist. You can
get this error on almost any Macintosh. If one of these computers tried to
access one or more bytes beyond the total number of bytes in RAM, you see a
bus error. You should never see this error on a Macintosh Plus or SE,
because address references that are out of bounds "roll over". This means if
one of these computers tries to access one byte beyond the total bytes in
RAM, it actually accesses the first byte in memory. If you see this error on
a Macintosh Plus or SE, it's reporting the wrong error or having hardware
problems.

Her er sitet jeg fandt den på :

http://www.gla.ac.uk/~gwm1h/Error_Codes/

Jeg fik den på en beige G3 og løste det ved at pille en 66mhz ram klods ud
og sætte en 100mhz i i stedet.

Ved ikke om det er nogen hjælp ...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-11-02 17:13

Hej Frank

Fejl 1 er som regel et tegn på, at de 'links', der er i Finder
indstillingerne ikke ændres og opdateres, når man åbner / skifter til et
nyt program. Indstillingerne 'låses' sådan set.

så den bedste kur er at slette, som du har gjort, Finder indstillinger,
Mac OS indstillinger og System indstillinger. Du bør også bruge fx.
Filebuddy 6 til at slette alle usynlige filer, der har noget med 'temp' -
'temporary' at gøre, samt din Desktop DB og DF filer. Genstart så og lad
computeren selv lave nye desktop filer.

Det vil nok også være en god idé at køre DiksWarrior på den, så er du
sikker på, at hele directory strukturen er frisk.

mvh. Erik Richard