Opsætte netværk i XPpro
Fra : Olsen

Dato : 21-11-02 01:15

Som gammel far er jeg træt af at børnene optager "min" computer, så jeg vil
lave et netværk mellem min og børnenes computer på 1.salen således at de der
kan gå på vores ADSL (TDC) Internet.

Findes der en side som skærer det ud i pap hvordan man gør?

Jeg har overvejet trådløst, men erfaringen siger at det er ustabilt samt
dyrt. Jeg overkommer nok at trække et kabel.

Hjælp den gamle far!

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-11-02 18:33

"Olsen" <snipNOSPAM@post8.tele.dk> skrev:
[Netværk og Internet i Windows XP Pro]
> Findes der en side som skærer det ud i pap hvordan man gør?

Hvar har du af netværk?
Har du switch eller router til rådighed?
Bruger du TDC NetExpress eller TDC BredBånd?

Windows XP har faktisk en funktion til automatisk konfigurering
af netværk.

Skal maskinerne sættes til din maskine eller samles i en switch?

/Mikael

Fra : Bo Simonsen

Dato : 21-11-02 19:41

On Thu, 21 Nov 2002 01:15:06 +0100, Olsen wrote:

> [...]
> kan gå på vores ADSL (TDC) Internet.
>
> Findes der en side som skærer det ud i pap hvordan man gør?

Tilsyneladende har du TDC bredbånd.

Derfor er du nødt til at investere i en router, da TDC ikke tilbyder at
man kan låne en router så vidt jeg husker.

Jeg kan anbefale en D-Link 804, den er nem at sætte op, og den har sågar
en 4 ports switch indbygget, altså et knudepunkt hvor du samler kablerne.

Nærmere information:
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597894

Derfor slipper du for at investere i sådan en.

Af kabel skal du bruge 8-leder RJ45 kabel, hvilket du kan købe i en
el-forretning.

Derudover skal du bruge 2 stik til kabelt. Du sætter den ene ende af
kabelet i ungernes maskine og den anden i et af switchens porte. Du skal
have et lille stykke kabel til din egen pc som også skal sidde en af
switchens porte, du sætter kabelet fra modemet i routers wan port.

Computerne skal stå til DHCP, og du sætter routeren op, ved at åbne en
browser og indtaste http://192.168.0.1 hvorefter der vil være en wizard
hvor du kan sætte den op.

God fornøjelse, og jeg håber det var forståeligt.

/Bo

Fra : Olsen

Dato : 21-11-02 23:24

Bo Simonsen wrote:
> Jeg kan anbefale en D-Link 804, > Nærmere information:
> http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597894
> Derfor slipper du for at investere i sådan en.

Du mener vel at jeg skal købe den?

> God fornøjelse, og jeg håber det var forståeligt.

Det var en meget fin forklaring og jeg fik næsten mod på at gå igang med det
samme.

--
Hilsen fra Olsen

snip@post8.tele.dk