Wireless netværk
Fra : Cracker Jack

Dato : 21-11-02 00:13

Er der nogle der ved hvor lang D-link DI-614+ Wireless Router kan række...??
Jeg vil nemlig meget gerne have et netværk sammen med en ven, men han bor
ca. 350 meter væk fra mig,. kan det lad sig gøre at køre et netværk sammen,.
der er kun 3 murer i alt den skal i gennem,.. det behøves ikke lige at være
D-link DI-614+ Wireless Router vi kører netværket over bare det kører,..

Fra : Claus D

Dato : 21-11-02 10:35

"Cracker Jack" <Cracker@Jack.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle der ved hvor lang D-link DI-614+ Wireless Router kan
række...??
[SNIP]

Hvis du søgte (ca 10 sec.) på dlinks site så havde du nok fundet :
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/di614+/SpecsTable.ht

Indoors: Up to 328 feet (100 meters)
Outdoors: Up to 1,312 feet (400 meters)
--
\ Claus D
"This is my router, there are many like it but this one is mine..."

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 21-11-02 13:03

> "This is my router, there are many like it but this one is mine..."

*lol*

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-11-02 20:59

"Claus D" <claus@nospam.danielsens.dk> wrote in message

> Hvis du søgte (ca 10 sec.) på dlinks site så havde du nok fundet :

> [...]

Hold da kæft, det har da ikke noget med virkligheden at gøre...

Den udendørs dækning, skal da nok passe okay. Hvis der er hel fri sigt...
Men den indendørs, kommer an på mange ting...

Det er nok omkring 30 meter indendøre, og måske over til naboen.. Man kommer
ikke 350 meter, igennem flere vægge, til en anden bolig.. Uden at montere
udvendige retningsbestemte antenner....

Disse billige udendørs antenner, skulle være helt okay til dette.. Her skal
enhederne jo så bare være i nerheden af antennen.. Men de koster vist
omkring 600-700 kroner pr. antenne, med 5 meter kabel...Men der skal jo så
være mulighed for tilslutning af antennern.. Det ved jeg ikke om Dlink´en
kan..

Anden mulighed, er måske at prøve at indrette begge modtagere.. Sådan at e
kan "se" hinanden... måske på gavlen af hvert hus... Det kan nok lade sig
gøre... Men så kommer bare andre problemer med fugt, varme og frost

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 21-11-02 14:23

> [...]
være
> D-link DI-614+ Wireless Router vi kører netværket over bare det kører,..

Jeg ved der er nogle radioamatører på dk.fritid.hamradio der har bikset lidt
frem og tilbage med
trådløst netværk. De har sat pa-trin på (effektforstærker) , samt anden
antenne, og det kører vist over rimelige afstande.
Så jeg vil slå et smut omkring den gruppe hvis det var noget?

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus