Problem med at lukke ned!
Fra : J.L.

Dato : 03-03-01 00:18

Hejsa.

Jeg har et lille problem, jeg har et lille netværk med en hub og 3 comp. der
kører ME + 98.
Men når jeg lukker ned for den ene comp. (ME) så lukker den ikke ned for
huben, dvs. lyset i huben lyser stadigvæk! De andre comp. lukker fint ned
med lyset i huben slukket.
Hvad er der galt? opsætning et eller andet sted?
Jeg har et Abit KT7 bundkort.

På forhånd tak
Jesper.
08@sol.dk

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 00:33

hejsa

Du har sikkert et netkort med WakeOnLAN tilsluttet.
se mere på http://www.net-faq.dk

Mvh
Martin

Fra : J.L.

Dato : 03-03-01 07:30

Nej det er i orden, for den anden ME comp. har samme netkort (Accton)!

Mvh.
JL.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 03-03-01 09:31

"J.L." <08@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det er i orden, for den anden ME comp. har samme netkort (Accton)!

> [...]

Wake on Lan kan vist nok disables i bios..

Med Venlig Hilsen
James
Jemmer Networks

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 09:45

J.L. <08@sol.dk> wrote in message
> Nej det er i orden, for den anden ME comp. har samme netkort (Accton)!
>
> Mvh.
> JL.

Derfor kan den første PC godt være tilsluttet WOL hvor den anden ikke er
det, selv om det er samme slag netkort.

Prøv at se i din BIOS og se på det rent hardwaremessige, dvss om der er
tilsluttet et lille kable internt i PC'en til net kortet, via et lille 3
pins stik.
Evt kan der også være en bootprom på netkortet, som ikke er på det andet
netkort. Her kan man også slå det til og fra (WOL altså)

Mvh
Martin

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 09:46

Martin Bilgrav <bilgrav@image.dk> wrote in message

> [...]
> Evt kan der også være en bootprom på netkortet, som ikke er på det andet
> netkort. Her kan man også slå det til og fra (WOL altså)

Hov, glemte noget:
Jeg ved ikke om Win ME har forskellige måder at lukke ned på, men det kunne
tænkes at den ene PC kun laver en suspend, mens den anden en shutdown.

Fra : Eivind Olsen

Dato : 03-03-01 09:19

"J.L." <08@sol.dk> wrote in message
> [...]
> med lyset i huben slukket.
> Hvad er der galt? opsætning et eller andet sted?

Det er vist helt iorden

Hvorfor må netkortet ikke være tændt ?

mvh

Eivind