Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Afspille digitale foto fra DVDafspiller?
Fra : Erik Hansen

Dato : 02-03-01 23:52

Jeg kunne tænke mig at afspille mine digitale fotos fra min DVDafspiller,
men jeg ved ikke hvordan jeg skal brænde billederne ned på skiven, og i
hvilket format jeg skal skal bruge, for at DVD'en kan aflæse skiven.
Jeg håber der er nogle, som har nogle erfaringer.

Med venlig hilsen
Erik

hansen6@mail1.stofanet.dk

Fra : Kim Mølgaard

Dato : 08-03-01 13:07

Afhængigt af DVD afspilleren kan du bruge VCD formatet.
Du kan så enten kreere et slideshow i MPEG format og brænde over i VCD
formatet, dette muliggør underlægningsmusik, kommentarer osv.
Eller bruge et eller andet smart stykke software der kan kreere en
menustruktur med valgbare punkter til dig. Dine billeder kan du så sætte som
baggrundsbilleder til hvert punkt.
Problemet har været for mig at den version af Adaptec EasyCD Creator jeg har
ikke understøtter dette særligt godt, men det kan da være at de er blevet
bedre til det, det skal jeg ikke kunne sige.

Men husk at begrænsningen i formatet gør at billederne ender i 352 x 288 så
forvent nu ikke det store kvalitetsbrag ud af dette nummer.
Mvh
Kim Mølgaard

Fra : Kay Nielsen

Dato : 25-03-01 12:44