Er The one noget værd?
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 20-11-02 22:22

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Klitgaard

Dato : 20-11-02 22:23

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse
news:n7vntu8f2gk6uk3v99m8ih4jocgkiml97r@4ax.com...

Nok en af de værste film jeg så i 2001.

--
....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I
lose. Last night...it was a tie." -John Daly

Fra : Homer

Dato : 20-11-02 22:35

Morten Bowman Hansen wrote:
> [Ingenting foruden subj.]

S P O I L E R S P A C E

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

En OK "split personality"-sci fi. Universet er et "multivers", hvori der
eksisterer mange dimensioner. Heri kæmper Jet Li mod sit onde alter ego,
der forsøger at slå alle sine "tvillingebrødre" fra de forskellige
dimensioner ihjel (tror der er et par hundrede af slagsen). Han hopper
gennem ormehuller og bliver langsomt stærkere. Pudsigt nok volder den
sidste "tvilling" ham dog en del besvær ...

I forhold til genren overraskede den mig positivt. Men der er de samme
stereotype bad guys, og det klassiske plot med at ingen tror på "den gode
JL" og hans uskyld, fordi alle så hans onde tvilling forvolde skaderne,
samt forvekslingsscene i slutningen etc. etc.

OK casting af Delroy Lindo (Gone in Sixty seconds, Romeo Must Die etc.) og
Carla Gugino (Spin City, Snake Eyes). Om jeg fatter hvorfor Delroy Lindo
siger ja til sådan noget, men han er jo altid en fornøjelse, især som
strømer!

VH
Homer

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-11-02 23:49

Homer skrev:

> En OK "split personality"-sci fi.

Jeg er enig i din positive holdning til filmen. Man skal ikke tage den
for mere, end den er, men omvendt er den langt bedre end gennemsnittet
for den genre. Bevares, stereotyperne og klicheerne står da i kø for at
komme ud, men der bliver budt på gedigen action ikke uden nytænkning og
videreudvikling af effekterne fra The Matrix.

> OK casting af Delroy Lindo

Hehe, ja - han er simpelt hen arketypen på en strømer. Et oplagt, men
solidt valg.

--
Mvh. Peter
"Leder: Kære sprognævnsmedlemmer, erkend, at det nye komma var et

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-02 21:36

> [...]
>gennem ormehuller og bliver langsomt stærkere. Pudsigt nok volder den
>sidste "tvilling" ham dog en del besvær ...

Pudsigt og pudsigt... man skal jo huske på, at hver gang han slår "en
af sig selv ihjel", så bliver den dødes energi fordelt på alle de
resterende. Derfor er den sidste - vores Li - jo lige så stærk og
hurtig som den onde. Ellers har jeg da misforstået noget.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Homer

Dato : 21-11-02 22:55

Claus Nielsen wrote:

> [...]
> resterende. Derfor er den sidste - vores Li - jo lige så stærk og
> hurtig som den onde. Ellers har jeg da misforstået noget.

Du har tilsyneladende ret:

http://www.empiremovies.com/reviews/brendan/theone.shtml

Jeg huskede det som at energien kun samles i "the bad guy" (Yulaw) ... og
at "the good guy" (Gabriel) levede en helt almindelig tilværelse.

Men det ændrer ikke ved det pudsige i, at det lige er den allersidste, der
glipper for Yulaw. For så skulle *alle* han har kæmpet imod i tidens løb
have været lige så stærke som ham selv. Antallet af parallelle universer
er 124, og dermed er sandsynligheden for succes ret lille ...

Jeg ved godt det ikke er "Highlander"; naturligvis har Yulaw en fordel
fordi han overfalder *intetanende* alter ego'er. Men med han succesrate
bure den sidste også være en formssag. Da først Gabriel er advaret af
"multivers-politiet", er situationen selvfølgelig en anden, men inden da
burde han være et let bytte.

VH
Homer

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-11-02 00:09

"Homer" <homer@simpson.springfield> wrote in message
> Jeg huskede det som at energien kun samles i "the bad guy" (Yulaw) ... og
> at "the good guy" (Gabriel) levede en helt almindelig tilværelse.

Nej, han blev også stærkere, men det kom lidt mere overraskende for ham;
bemærk der, hvor han hopper over muren i starten. Man kunne formode, at den
onde blev hurtigere stærk, fordi han var tættere på eller sådan noget, men
der er ingen grund til at tænke for meget over det.

/Nikolaj

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-11-02 18:24

"Nikolaj Borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> onde blev hurtigere stærk, fordi han var tættere på eller sådan noget, men
> der er ingen grund til at tænke for meget over det.

Det hjælper altså også hvis man er karate-fyr. En hippie-dude der lever af
at sælge piber på Loppen er altså nem at slå ihjel selv om han er meget
stærk. Yulaw trænede jo meget, og vidste hvordan han skulle bruge sin
styrke, og hvor meget styrke han egentlig havde.

"Den sidste" var jo strømer og havde derfor en smule træning (og
kamptræning), og blev jo også advaret.

Men det dér med at løfte en motorcykel i udstødningsrøret...... *knæk*

/jim
/jim

Fra : Finn Nielsen

Dato : 22-11-02 08:55

"Homer" <homer@simpson.springfield> writes:

> [...]
> bure den sidste også være en formssag. Da først Gabriel er advaret af
> "multivers-politiet", er situationen selvfølgelig en anden, men inden da

Det var han også. Det var kun fordi multivers-politiet nåede at blande
sig at Gabriel overlevede det første forsøg på at slå ham ihjel.

--
Finn Nielsen - http://www.finnnielsen.dk/

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-11-02 09:50

"Homer" <homer@simpson.springfield> escribió en el mensaje
> Pudsigt nok volder den
> sidste "tvilling" ham dog en del besvær ...

Hehe, det er også begrænset hvor meget man skal slå hjernen fra når
man ser film som "The One" )

Det er ikke kun Yulaw der bliver stærkere hver gang en "tvilling"
dræbes, det er alle de andre tvillinger der deles om at blive
stærkere. I starten af filmen ser man at Lawless er blevet så stærk
at han med et spark bøjer tremmerne i fængslet. Endvidere skal Gabe
scannes fordi han i løbet af de sidste 2 år er blevet hurtigere,
stærkere og kvikkere.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Homer

Dato : 22-11-02 10:06

Lars Hoffmann wrote:

> Hehe, det er også begrænset hvor meget man skal slå hjernen fra når
> man ser film som "The One" )

Hehe - ja, åbenbart!
Det kommer der ud af at have fordommene i behold inden man sætter sig til
sådanne film.

VH
Homer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-11-02 22:54

Homer escribió / skrev

> I forhold til genren overraskede den mig positivt.

Jeg syntes også ganske godt om den, men det ville dog have været en del
federe hvis den der irriterrende intro sekvens ikke havde fortalt hele
plottet på ca 17 sekunder.

Det havde da været sjovere at skulle undre sig over hvad der foregik og
hvorfor åbningsscenen bliver gentaget i en lidt anden sammenhæng efter
ca 1 minutter.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Per Kristensen

Dato : 21-11-02 08:46

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> skrev i en meddelelse

Af en Jet Li film at være er den ok. Den har nogle fede effekter enkelte
steder, men forvent naturligvis ikke nogen form for realisme og fornuft.

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 21-11-02 12:46

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Af en Jet Li film at være er den ok. Den har nogle fede effekter enkelte
> steder, men forvent naturligvis ikke nogen form for realisme og fornuft.

Lige mine ord. Ok underholdning, men husk at slå hjernen fra først.

/Nikolaj