MSI KT3 Ultra2 Problemer
Fra : Phant0m

Dato : 20-11-02 19:56

Hej.
Jeg har lige samlet en pc (KT3 Ultra2, Athlon Xp 2000+, thermal take
silent storm), men den starter ikke op (siger ikke bip og der kommer
ikke noget på skærmen) :(
Der er et dianostics tool med (d-bracket) og den "hænger" ved
initialising harddrive controller.
Det er nummer 2 sæt bundkort og cpu jeg får (sente det første ind da den
kom med samme fejl og fik det ombyttet, cpuen lugter godt nok ikke
brændt denne gang)
Der sad et klister mærke over cpu sokklen og da jeg pillede den af sad
der noget papir fast, fik dog det meste af. Kan det være at cpuen ikke
laver helt kontakt i sokklen??
Jeg er heller ikke helt tryg ved køleren. Jeg prøvede at installere den
i en anden pc og der kunne den heller ikke starte op. Har ellers sat en
del køløre på i min tid :D Er der et eller andet specielt ved dennne??
Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.

Mvh Johan.

Fra : Phant0m

Dato : 20-11-02 20:50

Phant0m wrote:
> [...]
> i en anden pc og der kunne den heller ikke starte op. Har ellers sat en
> del køløre på i min tid :D Er der et eller andet specielt ved dennne??

Fandt lige ud af at cpuen er defekt og sansynligvis også bundkortet.
Så der er en eller anden komponent der også er i stykker og fucker
bundkortet op. psu, grafikkort, ram, hd whatever.. Er der nogen der har
en idé om hvilken del der er istykker og ødelægger bundkortet og cpu???

Fra : lu_do

Dato : 20-11-02 23:45

Phantom wrote...................
"Phant0m" <joan@edb.dk> wrote in message

> [...]
> bundkortet op. psu, grafikkort, ram, hd whatever.. Er der nogen der har
> en idé om hvilken del der er istykker og ødelægger bundkortet og cpu???

Heja Phantom,

Jeg har for kort tid siden bygget en computer med netop dette bundkort og
køler. Dog briger jeg en XP1800+ istedet for XP2000+

Det er meget svært at sige hvad der måske har brændt alt af for dig??

Men husk at Køleren kører telativt langsomt (lige over 2000 omdr.) det har
bundkoret svær ved at detektere og du bør derfor disable fan-monitor
funktionen i BIOS (når du får startet maskinen op.

Ellers et super bundkort ... MEGA stabilt kort

MSI 6380E KT3 Ultra 2
XP1800+
512Mb PC2100 DDR
..
..
..+ alt muligt andet crap

Held og lykke
/Ludo

Fra : pgr

Dato : 21-11-02 08:37

"Phant0m" <joan@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Så kunne det tænkes at det er harddisken eller harddisk controlleren det er
galt med.

/Paul