Hub og router
Fra : Kell Larsen

Dato : 02-03-01 23:37

Har lige lavet et net med fruens og min maskine. Vi skal dele filer,
printere og internetforbindelse.
PC1, PC2 og router er sat i hver sin hubport.
Maskinerne ser hinanden og deler filer og printere, PC1 kan også komme på
nettet, men PC2 kan ikke komme ud af huset.
Routeren er en Cisco677, der er ikke ændret i konfigurationen.
Netværkskonfigurationen følger også Worldonlines forslag.
Gode idéer modtsaget meget gerne.
Venlig hilsen
Kell Larsen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 03-03-01 00:36

> nettet, men PC2 kan ikke komme ud af huset.
> Routeren er en Cisco677, der er ikke ændret i konfigurationen.
Har du sat PC2 til DHCP ? ellers mangler du en gateway IP på PC2's protokol.

Mvh
Martin

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 03-03-01 00:37

Hej Kell

"Kell Larsen" <Kell.Larsen@image.dk> skrev i en meddelelse news:LgVn6.2747$fK3.113524@news000.worldonline.dk...
> Maskinerne ser hinanden og deler filer og printere, PC1 kan også komme på
> nettet, men PC2 kan ikke komme ud af huset.

Er begge PC (specielt PC2) sat til at få tildelt IP adresse fra
routerens DHCP server (ikke fat IP adresse) ?

Prøv at check maskinernes IP konfiguration med WINIPCFG, måske
er der en gammel DNS der spøger.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.: