Skærme
Fijala 3554
Max Refreshrate på monitor
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 20-11-02 18:06

Hej!

Jeg har en AOC Spectrum 7Glr monitor.
Jeg har smidt min manual væk men på kassen til monitoren kan jeg se den kan
kører op til 150hz.
Jeg kører normalt i opløsningen 1024x768 med 85hz.
Jeg har prøvet at sætte den op til 100hz. Billedet bliver en smule mindre
men der kommer ikke sort skærm med meldingen : Attention Out of Range. H
**.* Khz V ***.*
Prøver jeg at sætte den op til 120 hz får jeg meldingen.

Kan jeg regne med sålænge meldingen ikke kommer at jeg ikke overskrider det
monitoren kan holde til?
Og hvilken opløsning kan jeg regne med den kan gå op til 150hz?

Mvh Søren C

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-11-02 22:56

Søren Christensen (4200) wrote:
> Kan jeg regne med sålænge meldingen ikke kommer at jeg ikke overskrider det
> monitoren kan holde til?

Ellers har dem der lavede den ihvertfald gjort deres job dårligt, du kan
velsagtens også indstille skærmen så billedet får den normale størrelse.

> Og hvilken opløsning kan jeg regne med den kan gå op til 150hz?

Den laveste. Formodentlig 640*480, men det er ikke sikkert dit
grafikkort kan følge med.

Har du prøvet at søge efter din skærm på nettet, ofte kan man hente
specs og nogle gange hele manualer på producentens hjemmeside.

Mvh

Bruno

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 21-11-02 16:04

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du prøvet at søge efter din skærm på nettet, ofte kan man hente
> specs og nogle gange hele manualer på producentens hjemmeside.

Jeg har søgt på AOC hjemmeside men der er kun maualer til de nye modeller og
min er modellen lige inde. Lidt irriterende de allerede fjerner manulaer fra
deres side...

Mvh Søren C