MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
netværket kører langsomt
Fra : troels amdi sørensen

Dato : 20-11-02 15:13

Hej
jeg har 3 PC på et netværk hvor den ene fungerer som "filserverserver" for
de andre de er alle W2K pro, og netværket kører langsomt. Dette kan bla. ses
ved at når man i word skal åbne en fil (i.e. fra den anden maskine) tager
det en halv krig før "filbrowser vinduet" åbner, og det tager lige så lang
tid når man dobbelt klikker på den fil der skal åbnes (til den er åben
altså).
og det samme gør sig gældende når man skal gemme.
hvis man åbner en fil, lukker den, og så åbner den igen lige efter går det
så hurtigt som det burde.

har overvejet at gøre noget med en WINS server, men da netværket kører DHCP,
pga. routeren til internettet er det jo ikke en løsning man kan bruge til
det store.

er der nogen der kan hjælpe

på forhånd tak

Troels

Fra : BFC Trekanten

Dato : 21-11-02 16:25

> har overvejet at gøre noget med en WINS server, men da netværket kører
DHCP,
> pga. routeren til internettet er det jo ikke en løsning man kan bruge til
> det store.

Hvis du tror en wins kan gøre dit netværk hurtigere kan du sagtens bruge en
sådan selvom du bruger DHCP og en router. Alle klienterne skal bare vide
hvilken ip adresse wins har, så spiller den, bruger det selv...(ja det er
ingen garanti for noget)

Onkel T

Fra : troels amdi sørensen

Dato : 22-11-02 09:32

jamen problemet er at det jo er routeren der fungerer som DHCP server, så
man får jo en ny IP en gang imellem så med mindre routeren kan WINS, eller
der er en anden smart løsning burde det jo ikke rigtigt virke. men det skal
jo ikke nødvendigvis være en WINS det var bare et indfald, hvis der er nogen
der har en bedre måde at gøre det på vil jeg meget gerne høre om det.

Fra : BFC Trekanten

Dato : 25-11-02 15:16

> [...]
nogen
> der har en bedre måde at gøre det på vil jeg meget gerne høre om det.

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, men vores router er også dhcp server og
den fortæller klienterne hvor de kan finde en wins server - som er en
win2000server, der godt nok har en fast IP. Hvis routeren ikke vil være med
til at dele denne information ud kan den også indtastes direkte i
klienterne, med det er jo træls.
Torben