Valideringsproblem.
Fra : Steffen Holm

Dato : 20-11-02 13:22

Hej NG.

Har lige valideret min framepage, og fik følgende fejl:

<snip>
<frameset cols="158,*,151" frameborder="NO" border="0">

Error: there is no attribute "FRAMEBORDER" for this element (in this HTML
version)

<frameset cols="158,*,151" frameborder="NO" border="0">

Error: there is no attribute "BORDER" for this element (in this HTML
version)
</snip>

Disse to parametre har jeg tilføjet, da der ellers var nogle hvide streger
mellem frames'ne. Hvad kan disse attributter erstattes med, som har samme
virkning og validerer?

--
Steffen Holm

Fra : jopa

Dato : 20-11-02 14:25

"Steffen Holm" skrev bla..
> Disse to parametre har jeg tilføjet, da der ellers var nogle hvide streger
> mellem frames'ne. Hvad kan disse attributter erstattes med, som har samme
> virkning og validerer?

Intet desværre.
Du kan hvis du har mulighed for det foregribe stregerne ved at lave designet
så de ikke ses, eller optimalt = skrot rammer
Har du brug for en enkelt ramme så lav det som <IFRAME>

Border no er det eneste der kan fjerne dine hvide streger, og det er ikke
valid kode.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Steffen Holm

Dato : 20-11-02 19:51

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev:

> Intet desværre.

Så ser det ud til at jeg må nøjes med en kode der ikke validerer 100%. Men
hvad, sålænge resten af koden er fejlfri, kan disse to små fejl vel godt
klares...

--
Steffen Holm

Fra : jopa

Dato : 20-11-02 19:53

"Steffen Holm" skrev bla..
> Så ser det ud til at jeg må nøjes med en kode der ikke validerer 100%. Men
> hvad, sålænge resten af koden er fejlfri, kan disse to små fejl vel godt
> klares...

Så længe det er en privat side så hop op og fald ned på det blot siden ses
rimeligt i gængse browsere

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 20-11-02 23:31

Steffen Holm wrote:

> Så ser det ud til at jeg må nøjes med en kode der ikke validerer 100%. Men
> hvad, sålænge resten af koden er fejlfri, kan disse to små fejl vel godt
> klares...

To fejl eller tusind fejl: hvad er forskellen?
Det er stadig ikke valid kode.

--
/kenne
You can listen to thunder after lightening and tell how close you came

Fra : Steffen Holm

Dato : 22-11-02 11:49

"Kenneth Kristensen" <kenne@control.auc.dk> skrev:

> To fejl eller tusind fejl: hvad er forskellen?
> Det er stadig ikke valid kode.

Nej men hvad vil du helst? To fejl i valideringen, som forøvrigt ikke
spiller nogen rolle, da siden vises fint i IE 6, Opera 6.05 og Netscape 7.0
mht. den lille kodefejl. Eller vil du have nogle pissegrimme hvide streger
mellem frames'ne som totalt ødelægger designet?

Jeg ved godt hvad jeg vælger.....

--
Steffen Holm

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-11-02 14:46

"Steffen Holm" <steffen@toughguy.net> skrev

> mht. den lille kodefejl. Eller vil du have nogle pissegrimme hvide
> streger mellem frames'ne som totalt ødelægger designet?

Du kunne jo også undlade at anvende frames - så løser du jo
problemet - og får samtidig andre fordele ud af det.

--
Allan