mail fra PHP
Fra : Mickey

Dato : 02-03-01 21:32

Nogen der kan gennemskue hvorfor PHP smider headere forkert i mailen ?
f.eks. smider den visse headere direkte i mailen, og f.eks. from:
headeren tager den slet ikke...

--
Mickey

Fra : Peter Brodersen

Dato : 02-03-01 21:36

On Fri, 2 Mar 2001 21:31:55 +0100, "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk>
wrote:

>Nogen der kan gennemskue hvorfor PHP smider headere forkert i mailen ?
> f.eks. smider den visse headere direkte i mailen, og f.eks. from:
>headeren tager den slet ikke...

Hvordan ser din kode ud? Jeg har ingen problemer.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Mickey

Dato : 02-03-01 21:35

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 2 Mar 2001 21:31:55 +0100, "Mickey"
<news001@susie.dyndns.dk>

> Hvordan ser din kode ud? Jeg har ingen problemer.

plejer heller ikke at ha problemer (læs: lign. mailmetode virker på
enavn.dk's webhotel, men ikke på azero.dk)

Mailkode:

# Predefine the Mail Settings for sending...
$mailheaders = "From: $lettername\n";
$mailheaders .= "Reply-To:$youremail\n";
# add data in bcc fields
$lines = explode("%",$content);
while(list($key)= each ($lines)){
$mailheaders.= "Bcc: ".$lines[$key]."\n";
}

# Data was entered, display email for inspection...
if ($send=="test"){
print "This is how your email looks like:<br><br>";
print "<pre>$mailheaders\n$subject\n$message</pre>";
print "<form><input type=hidden name=mailheaders
value=\"".$mailheaders."\"><input type=hidden name=subject
value=\"".$subject."\"><input type=hidden name=message
value=\"".$message."\"><div align=\"center\"></div><input type=submit
value=send><input type=hidden name=pw value=".$pass."><input
type=hidden name=send value=yes></div></form>";
}

# Data was ok, send button is pressed
if ($send == "yes"){
print "<b>The following email has been sent!</b>";
print "<pre>$mailheaders\n$subject\n$message</pre>";
mail ($youremail,$subject,$message,$mailheaders);
}

Mailheader:

Date: Fri, 2 Mar 2001 21:28:25 +0100 (CET)
To: webmaster@audeo.dk
Subject: test
From: Audeo.Mail@hanne.andersenit.dk

--
Mickey

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-03-01 00:02

Mickey skrev:

> $mailheaders .= "Reply-To:$youremail\n";

Der er i hvert fald en mulig fejl dér - der skal vist mellemrum mellem
Reply-To og $youremail.

> # add data in bcc fields
> $lines = explode("%",$content);
> while(list($key)= each ($lines)){
> $mailheaders.= "Bcc: ".$lines[$key]."\n";
> }

Jeg kunne forestille mig, der ved en fejl kommer en ekstra tom linje
ind et eller andet sted dér, hvilket gør, at det mislykkes. Prøv at
skrive headerne ud, inden du sender brevet, og sørg så for, at der er
ikke er nogen tomme linjer.

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Mickey

Dato : 03-03-01 01:56

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
meddelelse news:97p8p2$r8b$2@news.cybercity.dk...
> [...]

> ind et eller andet sted dér, hvilket gør, at det mislykkes. Prøv at
> skrive headerne ud, inden du sender brevet, og sørg så for, at der

det må jeg lige kigge nærmere på - tak for tricket ;) *G*

--
Mickey

Fra : Rasmus V. Hansen

Dato : 03-03-01 01:45

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> plejer heller ikke at ha problemer (læs: lign. mailmetode virker på
> enavn.dk's webhotel, men ikke på azero.dk)

Hejsa. Jeg har ikke nærlæst din kode, men jeg ved, at Azero stadig bruger
PHP3, og Enavn kører vist PHP4, så måske skal der ændres noget i koden af
den grund....

--
MVH
-----------------------

Fra : Mickey

Dato : 03-03-01 01:56

"Rasmus V. Hansen" <bidsk@nospamyahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]

bruger
> PHP3, og Enavn kører vist PHP4, så måske skal der ændres noget i

nope, de nye servere hos azero kører PHP4 (f.eks. hanne som jeg har
webhotel på)

--
Mickey

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 02-03-01 21:37

wrote:

>Nogen der kan gennemskue hvorfor PHP smider headere forkert i mailen ?
> f.eks. smider den visse headere direkte i mailen, og f.eks. from:
>headeren tager den slet ikke...

Jeg ville nok lede efter fejlen i umiddelbar nærhed af din pc, førend
jeg ville mistænke mail-implementationen i php

læs: vi kan ikke hjælpe dig uden du poster noget source

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Mickey

Dato : 02-03-01 21:37

"Thomas Jensen, pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville nok lede efter fejlen i umiddelbar nærhed af din pc,
førend
> jeg ville mistænke mail-implementationen i php

tsk tsk, mistænker du mig for at ha en fejl 40 ? *GG*

> læs: vi kan ikke hjælpe dig uden du poster noget source

tænkte det nok ;)
- har postet det!

(men jeg mente nu bare om der var nogen der sådan generelt vidste, at
sådan var det hvis serveren var indstillet sådan og sådan! ;)

--
Mickey

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-03-01 21:50

> tsk tsk, mistænker du mig for at ha en fejl 40 ? *GG*

hvad er en fejl 40?
jeg kunne ikke finde noget på http://php.net og jeg mener ikke nogensinde
jeg har hørt om det.
Mener du http-status-gruppe 400?

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Leonard

Dato : 02-03-01 21:53

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev:

>hvad er en fejl 40?

http://www.guld.dk/
giver svaret og er samtidig ret underholdende
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 02-03-01 22:31

Kristian Risager Larsen <kezze@kezze.dk> wrote:

>hvad er en fejl 40?

oprindelsespunktet for fejlen angivet i antal centimeter fra
skærmen

--
Christian Jørgensen
- http://razor.dk -