Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Godt kamera
Fra : David Rasmussen

Dato : 20-11-02 12:23

Kan I anbefale et godt kamera? Er spejlreflekskameraer meget dyre? Er der
nogen ulemper ved dem? Er der noget der er bedre eller smartere?
Som I kan høre ved jeg en _masse_ om kameraer :)
Maxprisen er kr. 3000.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-11-02 12:39

"David Rasmussen" <pinkfloydhomer@yahoo.com> wrote in news:arfra4$ija$1
@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> nogen ulemper ved dem? Er der noget der er bedre eller smartere?
> Som I kan høre ved jeg en _masse_ om kameraer :)

Start med at svare på følgende spørgsmål, så kan vi bedre hjælpe dig:

1) Hvad skal du bruge kameraet til? (Fx kommende 4-måneders jordomrejse,
alm. ferier, fest, bjergklatring, babybilleder, børnebilleder, sport -
hvilken slags?)

2) Hvad skal du bruge billederne til? (Webbrug, 10x15 cm billeder, 20x30 cm
billeder til ophængning)

3) Hvor meget betyder størrelsen af kameraet? Skal det kunne bæres i en
lomme eller må det gerne være taske-størrelse?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : David Rasmussen

Dato : 20-11-02 15:12

Kenneth Darling Soerensen wrote:
> [...]
>
> 1) Hvad skal du bruge kameraet til? (Fx kommende 4-måneders
> jordomrejse, alm. ferier, fest, bjergklatring, babybilleder,

Well, det skal bruges af en der er interesseret i fotografering (på det
kunsteriske plan), men sikkert også en gang i mellem til at tage _gode_
feriebilleder med, med mindre det er for kostbart eller for sårbart til den
slags.

> 2) Hvad skal du bruge billederne til? (Webbrug, 10x15 cm billeder,
> 20x30 cm billeder til ophængning)

Webbrug er overhovedet ikke en prioritet. Billeder af en vis størrelse
f.eks. 20x30cm.

> 3) Hvor meget betyder størrelsen af kameraet? Skal det kunne bæres i
> en lomme eller må det gerne være taske-størrelse?

Størrelsen betyder ikke så meget. Billedkvaliteten betyder mest (og prisen).

/David

Fra : Pico

Dato : 20-11-02 15:59

David Rasmussen wrote:
> [...]
Klip

> [...]
> det kunsteriske plan), men sikkert også en gang i mellem til at tage
> _gode_ feriebilleder med, med mindre det er for kostbart eller for

Så er der ikke meget at rafle om, det må blive et spejlreflex.

Klip

> Webbrug er overhovedet ikke en prioritet. Billeder af en vis størrelse
> f.eks. 20x30cm.
Hvis du ikke ønsker kæmpeforstørrelser, over en meter eller deromkring,
er 24 x 36 nok det du skal gå efter. Forøvrigt kan du heller ikke få noget
6x6 i den prisklasse du taler om.

Klip

> Størrelsen betyder ikke så meget. Billedkvaliteten betyder mest (og
> prisen).

Du skal nok gå ud og kigge på Canon eller Nikon med evt en normalzoom.
Det er hvad der er inden for de 3000 du taler om, du kan også få ganske
gode apperater der ihvertfald kan langt det meste du har brug for.
Vær ikke blind for at du kan få mere for pengene ved at købe andre
mærker, Minolta, Olympus osv. De er gennemgående lidt billigere, men
så er tilbehørsprogrammet knapt så stort, dog sansynligvis tilstrækkeligt.
Pico