MS Windows
briani 27239
Søges genvej til at lukke PC med
Fra : HMR

Dato : 20-11-02 11:18

Hej
Jeg vil gerne have at jeg kan lukke PC'en med en af mine programmerbare
taster. Hvor ligger programmet i Windows, og hvad hedder det.

På forhånd tak.

Mvh
Holger

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 11:32

"HMR" <hmr@vip.cybercity.dk> skrev :

>Hvor ligger programmet i Windows,

Hvilken version?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 20-11-02 11:35

HMR 's ligegyldige meninger blev manifisteret i
> Hej
> Jeg vil gerne have at jeg kan lukke PC'en med en af mine
> programmerbare taster. Hvor ligger programmet i Windows, og hvad
> hedder det.

I XP kan du gøre det med kommandoen shutdown, åben en dosprompt og skriv
shutdown /? for en liste af argumenter. Så er det bare at linke din hotkey
til den kommando med rette argumenter.
ACPI er også en mulighed.

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Claus Henriksen

Dato : 20-11-02 12:22

On Wed, 20 Nov 2002 11:17:44 +0100, "HMR" <hmr@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg vil gerne have at jeg kan lukke PC'en med en af mine programmerbare
>taster. Hvor ligger programmet i Windows, og hvad hedder det.

Se også på

http://www.roninsg.com/shutms.htm

Claus Henriksen

Fra : Leony

Dato : 20-11-02 12:59

"HMR" <hmr@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne have at jeg kan lukke PC'en med en af mine programmerbare
> taster. Hvor ligger programmet i Windows, og hvad hedder det.

På denne side kan du se shutdowngenveje:
http://www.aumha.org/a/shtrstrt.htm
Du skulle uden problemer kunne knytte dem til en tast.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : HMR