MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvilke programmer SKAL køre i win xp pro S~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-11-02 10:45

Jeg plejer at køre antivirus program og ad-aware (spy ware fjerner) ca. 1
gang pr. uge - og i går fandt min ad aware 8 stykker spy ware, som jo r
meget normalt, når man færdes rundt omkring på nettet.

Jeg beder dem som sædavligt om at fjerne dem - men den kunne ikke fjerne 3
af dem, da de 3 stykker spy ware var aktive - altså lå og kørte i
baggrunden.

Dette er ikke unormalt - jeg lukker alle programmer ned, går ud på mit
skrivebord og trykker ctrl-alt-delete og ser, at ingen progrmamer kører.
Jeg går ind under fanebladet "processes" og ser en hel del processer, der
kører. Jeg plejer så ud fra navnet på filerne at kunne se, hvilken en fil,
der har noget at gøre med det stykke spyware, som ad aware har fundet - og
så bare lukke det ned - og derefter kan ad aware fjerne det.

Mit problem er bare, at denne gang matchede ingen af navnene på de filer,
der kørte under processes med det spyware, som adaware fandt.

Kan nogle hjælpe mig med at fortælle, hvilke filer, der SKAL køre under win
xp pro us edt. SP1 - for så vil jeg lukke resten ned - og herefter gå ind
og slette de 3 spyware filer, som ad aware ikke kune slette, da de kører
aktivt i baggrunden ?

Alternativt er der nogen, der ved, om man kan finde et spyware program, der
selv kan gå ind og lukke de fundne spyware filer ned - og så derefter
slettet dem ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 10:56

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev :

> [...]
>og slette de 3 spyware filer, som ad aware ikke kune slette, da de kører

Start op i safe mode (F 8), så kan du sikkert slette dem.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-11-02 11:14

On Wed, 20 Nov 2002 10:56:29 +0100, Knud Gert Ellentoft wrote:

> Start op i safe mode (F 8), så kan du sikkert slette dem.

Tak for tippet - hvis jeg starter op i safe mode, så kan jeg vel notere
hvilke filer, der SKAL køre under "processes" i sys tray, og så starte op
normalt igen - og blot lukke alle andre processer ned - og så køre ad aware
- det må vel være løsningen...eller ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 11:31

> [...]

>normalt igen - og blot lukke alle andre processer ned - og så køre ad aware

Du kan sikkert godt starte add aware op i safe mode ellers, hvis
du kan, så skriv ned, hvad det finder og slet dem manuelt.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-11-02 11:45

> Du kan sikkert godt starte add aware op i safe mode ellers, hvis
> du kan, så skriv ned, hvad det finder og slet dem manuelt.

Det er godt du nævner det, for det drejer sig om 3 dll filer - de ligger i
windows/system og den tredje i windows/system32 folderen - men win xp nægter
mig retten til at slette dem, fordi det drejer sig om system filer.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 11:56

> [...]

>windows/system og den tredje i windows/system32 folderen - men win xp nægter
>mig retten til at slette dem, fordi det drejer sig om system filer.

Heller ikke i safe mode?

Hvis du kører fat 32, så lav en bootdiskette og boot på den og
slet dem den vej.

Fra : Leony

Dato : 20-11-02 12:57

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ind
> og slette de 3 spyware filer, som ad aware ikke kune slette, da de kører

Måske kan denne side hjælpe dig:
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ole C

Dato : 20-11-02 19:15

Dr.Ralph skrev blandt andet:

> Alternativt er der nogen, der ved, om man kan finde et spyware
> program, der selv kan gå ind og lukke de fundne spyware filer ned -
> og så derefter slettet dem ?

Måske SpyBot kan hjælpe dig?
http://beam.to/spybotsd

--