MS Windows
briani 27239
win2k max internet connections ?
Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 01:09

hej,

jeg har win2k pro dk.

hvordan sætter jeg max download internet forbindelser op ? kan kun hente to
filer af gangen "via exploreren" ... ?
og når jeg så henter to filer kan jeg ikke surfe i baggrunden... den vil
ikke acceptere tryk på links før den ene fil er hentet ?

tak

mvh.Simon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 10:02

"Simon..." <devnull@linux.org> wrote in message
> hvordan sætter jeg max download internet forbindelser op ? kan kun hente
> filer af gangen "via exploreren" ... ?

Skift til en ordentlig browser, så er problemet løst...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 10:24

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev :

>Skift til en ordentlig browser, så er problemet løst...

Men et rigtigt newsprogram er ikke nødvendigt?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 11:31

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Men et rigtigt newsprogram er ikke nødvendigt?

Jeg har ingen problemer... Har du?

FUT:away

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-11-02 11:09

> Skift til en ordentlig browser, så er problemet løst...

Nu er jeg gang på gang stødt på dine arrogante indlæg, der meget sjældent
giver gode råd med på vejen, men mere håner forfatteren af indlægget.

Den gang hvor jeg snød dig i en handel, fordi jeg fik bedre pris - EFTER vi
havde aftalt over telefonen og du kaldte mig en "lille kujon" eller noget
der ligner - fik jeg dårlig smag i munden over min egen handling - men efter
at have stødt på dine intrigante indlæg gang på gang, der er fulde af
arrogance for forfatterne - så syntes jeg sgu' det var fedt, at du blev
forbigået i en handel.

Har ikke det mindste dårlig samvittighed.
Tværtimod.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 13:54

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Nu er jeg gang på gang stødt på dine arrogante indlæg, der meget sjældent
> giver gode råd med på vejen, men mere håner forfatteren af indlægget.

Så læser du meget dårligt...

> Den gang hvor jeg snød dig i en handel, fordi jeg fik bedre pris - EFTER
vi
> havde aftalt over telefonen og du kaldte mig en "lille kujon" eller noget

Det var også fuldt berettiget. Man står ved en handel. Sådan er det.

> Har ikke det mindste dårlig samvittighed.

Well, auf nemer widersehen...

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 12:12

> Skift til en ordentlig browser, så er problemet løst...
hvorfor replyer du overhovedet ??
-Simon

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 13:51

> hvorfor replyer du overhovedet ??

Fordi det løser problemet nemt og effektivt...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-11-02 14:28

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Fordi det løser problemet nemt og effektivt...

Jeg glemte lige at et browserskift også vil fjerne et utal af
sikkerhedshuller og det alene er det hele værd.

FUT:dk.edb.internet.software.browser

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 20:20

> Fordi det løser problemet nemt og effektivt...
nu spurgte jeg specifikt på exploren, så dit indlæg var malplaceret, og nu
gider jeg egenligt ikek snakke mere med dig om det.
mvh.Simon

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 10:05

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev :

>hvordan sætter jeg max download internet forbindelser op ? kan kun hente to
>filer af gangen "via exploreren" ... ?

<http://groups.google.com/groups?as_q=2%20filer%20&ie=UTF-8&oe=UTF-8&as_ugroup=dk.edb.internet.software.browser&lr=&hl=da>

Fut: news:dk.edb.internet.software.browser, hvor svar herpå
bringes.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-11-02 11:01

> [...]
> og når jeg så henter to filer kan jeg ikke surfe i baggrunden... den vil
> ikke acceptere tryk på links før den ene fil er hentet ?

Jeg bruger selv explorer 6 - og har ingen problemer med at hente 8-10 filer
ad gangen - jeg åbner bare et nyt browservindue for hver gang jeg vil
downloade noget.

Bruger du et 56 K modem ?

Måske den sætter en græne for, hvor meget der kan hentes på èn gang ?

Jeg sidder lige nu på min notebook, der kun har 256 mb ram - og kan fint
hente 6 filer ned samtidigt - med 6 explorer vinduer åbne - og på en 1 Mbit
ADSL.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Simon...

Dato : 20-11-02 11:09

> Bruger du et 56 K modem ?
2mbit

> Jeg sidder lige nu på min notebook, der kun har 256 mb ram - og kan fint
> hente 6 filer ned samtidigt - med 6 explorer vinduer åbne - og på en 1
Mbit
> ADSL.
1GB PC2100... :)

måske jeg skulle upg browser..
prøver
tak
simon

Fra : Madsen

Dato : 20-11-02 15:31

Jesper G. Poulsen skrev:

> Skift til en ordentlig browser, så er problemet løst...

Faktisk så overholder MS blot gældende retningslinier for HTTP 1.0
og 1.1 standarden, hvor underligt det så end måtte lyde.

<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q282402&gssnb=1>
| To comply with current Internet standards (Request for Comments
| 2068), Internet Explorer limits the number of simultaneous downloads
| to two downloads, plus one queued download. This configuration is a
| function of the browser...

Og:

| Changing the maximum number of connections beyond two is a violation
| of Internet standards...

Interesserede kan pløje RFC 2068 igennem, hvor det tilsyneladende
står et eller andet sted. <http://www.freesoft.org/CIE/RFC/2068/>

FUT: <news:dk.edb.internet.software.browser>
Svar til dette indlæg vil havne i ovenstående gruppe.

Madsen.

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-11-02 22:17

kig på http://www.koksby.dk/ under tools
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Martin Fæster

Dato : 23-11-02 18:20

> hvordan sætter jeg max download internet forbindelser op ? kan kun hente
> filer af gangen "via exploreren" ... ?

Prøv at søge i regedit efter flg. nøgle, eller internet settings. Finder du
den, er der en chance for at du kan tilføje flg.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ Current\ Version\ Internet
Settings]

"MaxConnectionsPer1_0Server"=dword:00000010
"MaxConnectionsPerServer"=dword:00000010

Opslaget findes på htmltips.dk (til WinME) under win95/98/ME kategorien.

Martin Fæster
www.htmltips.dk