Dårlig lyd i hitman 2. Nogen der har kendt~
Fra : Insert

Dato : 20-11-02 00:57

Jeg har problemer med lyden i hitman 2.
Det starter både under selve spillet og i nogle movies i spillet.
Jeg har en lyd hen af at det lyder som statisk elektricitet. Men det er bare
langt mere intenst og irriterende.
Det ødelægger lyden totalt.
Jeg har opgraderet til Hitman 2 v 1.01.
Håber at nogen kan hjælpe mig/kender til det!
Min lydkort driver er:
AC97 ALC201A/650 AUDIO DRIVER.
Og har 4.1 højtallere m/subwoofer
-
Insert

Fra : kim

Dato : 20-11-02 08:54

http://www.am3d.dk/hitman2/index.htm

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-11-02 11:07

"Insert" <tdkj@mail.dk> wrote in

> [...]
> Det ødelægger lyden totalt.
> Jeg har opgraderet til Hitman 2 v 1.01.
> Håber at nogen kan hjælpe mig/kender til det!

Hej.

Ikke for at jeg ikke tror det er et problem ud over det sædvanlige.
Men en AC'97 lydchip er noget nær det ringeste du kan finde i en moderne pc.
Hvis du har et ok højttaler system og tager lyd i spil seriøst bør du købe et
rigtig lydkort.
Det behøver såmænd ikke koste alverden.
f.eks Hercules Gamesurround MUSE XL til 198,-
eller Terratec 512i Digital til 269,-
eller Soundblaster Live! 5.1 retail til 499,-

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Insert

Dato : 20-11-02 03:35

Nå, jeg har afhjulpet problemet allerede.
Jeg har taget rear speakers fra.
Nu kører jeg kun med 2 speakers + subwoofer.
Så er der ingen problemer.
Hvad er der galt med at bruge 4 speakers?
-

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-11-02 15:15

"Insert" <tdkj@mail.dk> wrote in news:3ddb7f09$0$18483
> [...]

> Nu kører jeg kun med 2 speakers + subwoofer.
> Så er der ingen problemer.
> Hvad er der galt med at bruge 4 speakers?

Jeg tror for det første ikke at hverken spillet eller lydkortet understøtter
4 speakers. Se evt min tidligerr svar ang. køb at nyt kort. der vil du kunne
udnytte dit system fuldt ud

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Fra : Insert

Dato : 20-11-02 16:13

Det er ikke fordi jeg vil være fjendtlig.
Altså ergo du ved ikke ret meget om ac97.
For den kan ifølge manualen og den medfølgende software tage 6.1 højtalere.
Så at du sige at denne chip ikke er at foretrække frem for andre
lydchip/lydkort, tror jeg ikke at du sådan helt rigtigt kan udtale dig om
endnu.
-
Insert

Fra : Michael Petersen

Dato : 20-11-02 16:42

"Insert" <tdkj@mail.dk> wrote in news:3ddba688$0$18412
> [...]

> Så at du sige at denne chip ikke er at foretrække frem for andre
> lydchip/lydkort, tror jeg ikke at du sådan helt rigtigt kan udtale dig om

Okay jeg indrømmer at jeg ikke kender de tekniske specs om AC97 chippen. Jeg
vil dog til enhver tid anbefale et pci lydkort frem for en onboard lydchip.
Mine egne erfaringer med AC97 er dog ikke videre positive. Jeg læste dog
heller aldrig manualen

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my disc?

Kan du forresten ikke vænne dig til at skrive under det du citere og klippe
det unødvendige fra ?!