Nogen der kan hjælpe.
Fra : Hønemor

Dato : 20-11-02 00:56

Hejsa.
Mon der er nogen som kan hjælpe mig med en ekstra kode, som jeg kan indsætte
i denne menu, så jeg kan få menuen til at glide ned sammen med siden.....Og
gerne så nemt som muligt og hvor jeg skal indsætte koden ?
Jeg skulle gerne nå at blive færdig med siderne inden 1. December.
På forhånd tak.
KH Hønemor

Det er denne menu :

<!--webbot bot="HTMLMarkup" startspan --><!--webbot bot="HTMLMarkup"
startspan --><html>

<head><style>
<!--

#slidemenubar, #slidemenubar2{
position:absolute;
left:-135px;
width:160px;
top:30px;
border:6.0px solid #000000;
background-color:#D8C090;
layer-background-color:#000000;
font:bold 12px Verdana;
line-height:23px;
}
-->
style="color: #000000">
#000000">
#000000">
<title>Navigation</title>
</head>

<script language="JavaScript1.2" </html>

/*
Sliding Menu Bar Script- © Dynamic Drive (www.dynamicdrive.com)
For full source code, installation instructions, and TOS
Visit http://dynamicdrive.com
*/

var ns4=document.layers?1:0
var ie4=document.all?1:0
var ns6=document.getElementById&&!document.all?1:0

if (ie4||ns6)
document.write('<div id="slidemenubar2" style="text-indent: 0; word-spacing:
0; text-align: center; border-style: groove; border-color: #000000; margin:
0" onMouseover="pull()" onMouseout="draw()">')
else
document.write('<layer id="slidemenubar" onMouseover="pull()"
onMouseout="draw()">')

var sitems=new Array()
var sitemlinks=new Array()

///////////Edit below/////////////////////////////////

//extend or shorten this list
sitems[0]="Startsiden"
sitems[1]="Indledning"
sitems[2]="Tutorials"
sitems[3]="Tutorials 1"
sitems[4]="Printning"
sitems[5]="Digitale billeder"
sitems[6]="Gode Råd"
sitems[7]="Plugin"
sitems[8]="PSP Guf"
sitems[9]="Baggrunde"
sitems[10]="Tuber"
sitems[11]="Nyheder"
sitems[12]="Link"
sitems[13]="Gæstebog"
sitems[14]="Mail"

//These are the links pertaining to the above text.
sitemlinks[0]="../index.htm"
sitemlinks[1]="../indledning/indledning.htm"
sitemlinks[2]="../tutorials/tutorials.htm"
sitemlinks[3]="../tutorials_1/tutorials_1.htm"
sitemlinks[4]="../printning/printning.htm"
sitemlinks[5]="../fotografier/fotografier.htm"
sitemlinks[6]="../gode_raad/gode_raad.htm"
sitemlinks[7]="../plugin/plugin.htm"
sitemlinks[8]="../psp_guf/psp_guf.htm"
sitemlinks[9]="../baggrunde/baggrunde.htm"
sitemlinks[10]="../tuber/tuber.htm"
sitemlinks[11]="../nyheder/julen_og_nytaar_2002.htm"
sitemlinks[12]="../link/link.htm"

//If you want the links to load in another frame/window, specify name of
target (ie: target="_new")
var target=""

/////////////////////////////////////////////////////////

for (i=0;i<=sitems.length-1;i++)
document.write('<a href='+sitemlinks[i]+' target="'+target+'" style="color:
#000000">'+sitems[i]+'</a><br>')

function regenerate(){
window.location.reload()
}
function regenerate2(){
if (ns4)
setTimeout("window.onresize=regenerate",400)
}
window.onload=regenerate2
if (ie4||ns6){
document.write('</div>')
themenu=(ns6)? document.getElementById("slidemenubar2").style :
document.all.slidemenubar2.style
rightboundary=0
leftboundary=-150
}
else{
document.write('</layer>')
themenu=document.layers.slidemenubar
rightboundary=150
leftboundary=10
}
function pull(){
if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
pullit=setInterval("pullengine()",50)
}
function draw(){
clearInterval(pullit)
drawit=setInterval("drawengine()",50)
}
function pullengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft<rightboundary)
themenu.pixelLeft+=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)<rightboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)+5
else if( ns4&&themenu.left<rightboundary)
themenu.left+=5
else if (window.pullit)
clearInterval(pullit)
}
function drawengine(){
if (ie4&&themenu.pixelLeft>leftboundary)
themenu.pixelLeft-=5
else if (ns6&&parseInt(themenu.left)>leftboundary)
themenu.left=parseInt(themenu.left)-5
else if(ns4&&themenu.left>leftboundary)
themenu.left-=5
else if (window.drawit)
clearInterval(drawit)
}
</script

<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->
<!--webbot bot="HTMLMarkup" endspan -->

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 01:35

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev :

>Mon der er nogen som kan hjælpe mig med en ekstra kode, som jeg kan indsætte
>i denne menu, så jeg kan få menuen til at glide ned sammen med siden.....Og
>gerne så nemt som muligt og hvor jeg skal indsætte koden ?

Det kan man ikke, hvis du mener at den skal scrolle med ned, når
man scroller på siden.

Den benytter sig af position: absolute der gør at den vil blive
placeret i denne afstand fra øverste venstre hjørne.

Du skal bruge denne, hvis du ønsker muligheden.
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/davidmenu.htm>

Fra : Hønemor

Dato : 20-11-02 09:18

> Du skal bruge denne, hvis du ønsker muligheden.
> <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/davidmenu.htm>
> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Tak for det Kurt, det var lige netop sådan en jeg har brug for.
Men den og siden er desværre ikke på dansk, så jeg kan læse vejledningen til
brugen af den, desværre.
KH Hønemor

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-11-02 09:55

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev :

>Men den og siden er desværre ikke på dansk, så jeg kan læse vejledningen til
>brugen af den, desværre.

Jeg kender desværre ingen danske sider med lign. menu og
forklaring på dansk.

Fra : Lars Raaby

Dato : 20-11-02 18:16

Hønemor skrev i et tidligere indlæg:

> Tak for det Kurt, det var lige netop sådan en jeg har brug for.
<KLIP>
> KH Hønemor
Den flinke mand hedder Knud. *g*

Lars Raaby

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-11-02 18:20

Hønemor wrote:

> Tak for det Kurt, det var lige netop sådan en jeg har brug for.
> Men den og siden er desværre ikke på dansk, så jeg kan læse
> vejledningen til brugen af den, desværre.
> KH Hønemor

Tja - måske er det en hjælp (min oversættelse)? Jeg har forsøgt
at lade den engelske tekst stå, så du kan følge med hvor jeg har
"oversat" noget - der er ikke tale om en "rigtig" oversættelse,
da det ikke kan laves på den korte tid, jeg har til rådighed med
mindre man selv har benyttet sig af programmet (hvilket jeg altså
ikke har) -så du må eksperimentere dig frem -evt. spørg Knud, der
har stor erfaring i script-sprog og html-kodning.
Men bemærk, hvad jeg skriver: brug IKKE html-fanen i FP2000, men
udelukkende den mulighed, du har for at sætte html-kodning ind
uden at FP retter på koderne. Det er svjh. en ikon med en globus
på, hvor man kan indsætte html-koder. (Jeg har desværre ikke et
eksemplar af FP2000 længere, benytter mig af FP2002)

Håber det er til nogen hjælp.
På hjemmesiden står der sådan noget som følgende (idet jeg har
fjernet alle de akkreditiver, der henviser til hvem, der har
bidraget til programmet, datoen for sidste opdatering og
fejlrettelser)
Dynamic-FX Slide-In Menu (v 6.5) All

Dynamisk-FX Slide-In Menu (version 6.5) alt:

[..]

will satisfy even the most demanding webmasters. Among it's long
list of features are:

Beskrivelse: Smuk ind og ud - dynamisk FX-slide- in menu vil
tilfredsstille selv de mest krævende webmastere. Blandt dens
lange liste af features er:

Ability to statically position menu on page, both x and y axis
(as in demo), or simply inline

Evnen til statisk at kunne anbringe menuen på siden - både x og
y-aksen (som i demoen (til venstre) eller simpel indad-udad (som
i demoen, hvor der står: side menu )

a.. Support for loading link(s) in another frame or window
b.. Understøtter tilføjelse af links, der peger på en anden
ramme eller vindue
Support for multiple columns within each row
Understøtter flere søjler indenfor hver række.
a.. Fully customizable colors, dimensions etc
Fuld brugerdefinerbare farver, dimensioner osv.
And to top if all off, the script is cross browser functional
(including NS6).

Og sidst, men ikke mindst er scriptet brugbart i alle browsere
(inklusive Netscape version 6)

Demo: To your left.

Demo: i venstre side. (på den pågældende hjemmeside, naturligvis)

Directions

Retningslinier:

Step 1: First, download the following zip file, which
subsequently contains two .js files required by the menu:

først downloades den følgende zip.fil - som derefter fíndes at
indeholde to .js-filer, som kræeves af menuen.

menu.zip (click or click with Shift key depressed in NS to
download)

menu.zip (klik eller klik med shift (skiftenøglen) trykket ned i
Netscape for at downloade)

The two files contained are "ssm.js" and "ssmItems.js", both of
which you should upload to your webpage directory.

De to filers indhold er "ssm.js" og "ssmItems.js" som begge skal
uploades til dit hjemmeside-bibliotek.

Step 2: Finally, insert the below code into the <head> section of
your page:

Endelig indsættes nedenstående kode ind i <head>området på din
side (i frontpage ´bør du benytte dig af den funktion, der
hjælper dig med at sætte html-koder ind uden at der bliver rettet
i dem)

Hvis du klikker på Select all (atter på hjemmesiden), vil du
kunne markere hele den nedenstående tekst:

<STYLE>
<!--
A.ssmItems:link {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:hover {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:active {color:black;text-decoration:none;}
A.ssmItems:visited {color:black;text-decoration:none;}
//-->
</STYLE>

Ja, det var det hele!

Configuring the menu

Konfigurering af menuen:

All configurations to the menu are done inside "ssmItems.js".
Open the file up using any text editor to edit the menu's style,
and the displayed links.

Alle konfigurationer til menuen gøres i "ssmItems.js". Open filen
ved at benytte dig af en texteditor (f.eks. notepad) for at
editere menuens til og de angivne links.

Arne H.Wilstrup

Fra : Hønemor

Dato : 21-11-02 11:03

> [...]
> ved at benytte dig af en texteditor (f.eks. notepad) for at
> editere menuens til og de angivne links.

Tusind tak for din flotte forklaring og fordi du satte dig tid til at
hjælpe.
Nu lykkedes det endelig og det fungerer fint.
Så nu kan jeg køre videre i projektet.
KH Hønemor