Dommerfordeling Odense
Fra : Grit Wessel

Dato : 19-11-02 23:10

Så er dommerfordelingen til Odense udstillingen blevet offentliggjort på
Jyraks hjemmeside. ...hvordan kan det være, at NFO grp. V ALTID skal til
samme dommer som SBI a eller SBI a21? - Jeg er så træt af de blå og blåtabby
birmaer

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 19-11-02 23:32

Og du er nervøs for de andre racer *suuuuk* - Jeg har lige set at der er 20
killing/ungdyr i gruppe 4 *støøøøøøn*

Venligst Mette med en killing i gruppe 4 *grin*

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 10:24

Hej Mette,
> Og du er nervøs for de andre racer *suuuuk* - Jeg har lige set at der er
20
> killing/ungdyr i gruppe 4 *støøøøøøn*
>
> Venligst Mette med en killing i gruppe 4 *grin*

Pjat med dig, det er da ikke særlig mange *fnis* Skal du kun have Marie med?

/Pernille

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 20-11-02 10:28

> Pjat med dig, det er da ikke særlig mange *fnis* Skal du kun have Marie
med?

Nej, jeg tager også Sofie med - når hun ikke gider gå i løbetid må hun
udstilles *grin*

- Mette

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-11-02 00:10

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
> Så er dommerfordelingen til Odense udstillingen blevet offentliggjort på
> Jyraks hjemmeside. ...

Er det mig, der er blind eller træt eller begge dele ? Jeg
kan ikke finde ABY n ?

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 20-11-02 00:18

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er det mig, der er blind eller træt eller begge dele ? Jeg
> kan ikke finde ABY n ?

Tja, du skal nok pudse brillerne
De står under Francoise Milcent-F, og der er 15 af dem.

Mvh. Else.

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-11-02 00:31

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, du skal nok pudse brillerne
> De står under Francoise Milcent-F, og der er 15 af dem.

Ah tak Jeg sprang de dommere over, som startede
med semilanghår, for aby'erne plejer altid at skulle først
op

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Birgitte

Dato : 20-11-02 00:27

Jubiiii....
Har lige læst, at jeg får min ynglings dommer,- jeg er bare så glad
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 08:45

Hurra, endelig...

Jeg er vist mellemfornøjet *G* - 2 katte hos Raimond Sætre passer mig fint.
Lee Selassa kender jeg kun fra Middelfart hvor han holdt pauser hele tiden,
og Janka Lund kender jeg slet ikke! Men de er sikkert dygtige dommere
allesammen og der var heller ikke nogen dommere jeg slet ikke ville ha'
denne gang..

/Pernille

Fra : Grit Wessel

Dato : 20-11-02 14:01

> og der var heller ikke nogen dommere jeg slet ikke ville ha'
> denne gang..

Der var to, jeg absolut ikke havde lyst til at have igen, men sådan er
verden, man kan ikke altid få det, som man gerne vil.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 14:06

> Der var to, jeg absolut ikke havde lyst til at have igen, men sådan er
> verden, man kan ikke altid få det, som man gerne vil.

Hmm... så er det jo nok fordi jeg ikke har "prøvet" dem endnu, så længe har
jeg jo heller ikke været med! Spørg mig efter udstillingen, så kan det være
jeg har nogle nye antipatier *GG*

/Pernille

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 20-11-02 10:48

Hej

Ja, jeg må da også være tilfreds, kender jo som sådan ikke dommerne, da
vi kun har været med i Odder, hvor Luigi bedømte, og vi stadig venter på
svar hvorfor der står BOV på Jaspers cartifikat istedet for BIV som han
sagde under bedømmelsen?
I følge reglerne skulle Jasper slet ikke kunne blive BIV, da en voksen
blev det og der ikke var nok til både voksne og killing/ungdyr ?

Men mener bare at når han blev bedømt som BIV har vi lige så meget ret
til det som den voksne !

Er iøvringt meget spændt, da vi jo skal have Rishi med for første gang.

Med venlig hilsen
Gitte Sacala Eriksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Grit Wessel

Dato : 20-11-02 14:00

> I følge reglerne skulle Jasper slet ikke kunne blive BIV, da en voksen
> blev det og der ikke var nok til både voksne og killing/ungdyr ?

Så vidt jeg kan se på resultatlisten kunne der godt blive til to BIV'er: et
voksen/ungdyr-BIV og et killinge-BIV, da der var en kastrat, to voksne, et
ungdyr og tre killinger - eller der er måske nogen af dem, der stod med en
forkert farve i kataloget?

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 10:47

Jeg er hos Ad de Bruijn-NL med min siam
og Lee Selassa - NL med coon'en.
Er det godt eller skidt?? kender vist ingen af dem :-/

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-11-02 10:59

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message
> Jeg er hos Ad de Bruijn-NL med min siam
> og Lee Selassa - NL med coon'en.
> Er det godt eller skidt?? kender vist ingen af dem :-/

Ad de Bruijn kan godt være lidt "hårdhændet" i sin
håndtering af kattene og er til dato den eneste dommer,
som Kesto ikke har kunnet lide. Jeg har dog ikke haft
ham siden Kesto var killing og jeg synes, at jeg har lagt
mærke til, at han har været mere hensynsfuld de sidste
gange, jeg har set ham. Han er britte-mand og for
aby'erne betyder det, at han godt kan lide den type
aby'er, som er meget korthovedet. Det kan måske
betyde, at han har lidt den samme indstilling til siam, men
det behøver det jo ikke at gøre.

--
Helle
http://kattenet.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 11:13

Ups, hvis han godt kan li de korte, så kommer det ikke til at gå godt. Min
siam er laaaaaaang, meget stor og ligner en bullterrie *GG*.
Men med hensyn til håndteringen, så tror jeg ikke det bliver et problem, han
er ikke sådan til at slå af pinden, den lille lilla mand.

Glæder mig faktisk lidt til udstilingen, jeg har ikke udstillet siden
foråret, og der var jeg bare så træt af det.
Så det skal nok blive hyggeligt

vi ses med mus på

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 11:26

Hej Nina,

det eneste jeg ved om Lee Selassa er at han er ret langsom og til tider
holder mange pauser - dvs. hvis man er i en af de sidste grupper han skal
dømme kan man godt komme til at vente ret længe, men det problem har du vist
ikke

Vi ses med mus (hvis ikke Choko har ædt den...)

/Pernille

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 11:36

Jeg har lige kigget mine papirer igennem, og set at jeg har haft Selassa
før.
Synes han er en udemærket dommer, men jeg aner ikke om han kan li' "det" jeg
kommer med på lørdag.
Men Jar var han begejstret for

Stjæl da musen i dag, så har du den til på lørdag *GG*
Jeg skal vist også runden under alle møblerne for at finde et helt
eksemplar, man kan være bekendt at bruge som broche

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-11-02 12:00

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> wrote in message news:arfo82

> Jeg skal vist også runden under alle møblerne for at finde et helt
> eksemplar, man kan være bekendt at bruge som broche

Så skulle du se den Max bliver ved med at hugge. Der er ikke noget til at dø
af grin over som et stort rottweilerhovede i sofaen, helt stille, små
uskyldige knapøjne og en musehale dinglende fra den ene mundvig...

:Pia

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 12:21

Åha jeg kan huske det fra min "hunde-tid".
ALTID flade gennemgnaskede afpelsede mus *GGGG*

Max er nu deeeejlig.

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia J

Dato : 20-11-02 12:24

> Åha jeg kan huske det fra min "hunde-tid".
> ALTID flade gennemgnaskede afpelsede mus *GGGG*
>
> Max er nu deeeejlig.

Måske jeg skulle holde op med at kalde ham Maxi-musse? Naarj, det hjælper
nok ikke.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 12:44

Maxi-musse!!!!
Så er det sq også din egen skyld.
Max tror du kalder på ham OG en mus *G*

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 20-11-02 13:54

> [...]
> holder mange pauser - dvs. hvis man er i en af de sidste grupper han skal
> dømme kan man godt komme til at vente ret længe, men det problem har du

Hehe - altså, jeg har en ide om at hvis man er en superflot ung fyr så skal
man ikke være bange for at ens kat taber *fnis* - Så piger, få fyrene til at
præsentere kattene, og de må gerne se lidt søde/poppede ud

Pjat til side, jeg har ikke rigtig en ide om hvad Lee bedst kan lide, men
han er absolut ikke en dommer jeg er ked af at få - Men personligt ville jeg
nu gerne have Jørgen Jensen, for ham kan man nu stort set altid regne med -
når jeg går op til ham syntes jeg (som regel) altid han dømmer fair *grin* -
Lige med undtagelse af den gang han ikke nominerede Robin, men en heeeelt
forkert kat

- Mette

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 14:08

Hej Mette,

> [...]
at
> præsentere kattene, og de må gerne se lidt søde/poppede ud

det er jo svært på en Jyrak-udstilling, men man kan da altid fedte for
stewarden og se om man får lov *G*

Eftersom det er Ce'Nedra der skal op til Lee så tror jeg nu nok jeg
foretrækker at "holde hende i poten" selv, men jeg kan da sende Jesper op
til Raimond? *fnis*

/Pernille (der planlægger store vaskedag i morgen, mitterne ved det
heldigvis ikke endnu!)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 14:14

Kan jeg "låne" Jesper lidt, når min skal til bedømmelse hos Selassa*G*

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 14:24

> Kan jeg "låne" Jesper lidt, når min skal til bedømmelse hos Selassa*G*

*LOL* Nina, det må han vist selv tage stilling til...men mon ikke han selv
har en hankastrat hos Raimond på det tidspunkt, det tror jeg næsten *G*

*øjner en mulighed for hurtig indtjening* "Hej folks, vil I leje en sød ung
mand til at præsentere jeres katte for de "mandlige" dommere?"
*GGGG*

/Pernille

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 20-11-02 14:35

"Hej folks, vil I leje en sød ung
> mand til at præsentere jeres katte for de "mandlige" dommere?"
> *GGGG*

....alternativ måde at supplere månedslønnen på *LOL*
Det kunne godt gå hen og blive en god forretning.

men måske du skal undlade at fortælle Jesper hvorfor det er han bliver
"lejet ud på timebasis", sig bare at det er fordi pigerne mangler en stor
stærk mand *GGGGG*

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-11-02 15:18

Pernille Scharff wrote:
> *øjner en mulighed for hurtig indtjening* "Hej folks, vil I leje en sød ung
> mand til at præsentere jeres katte for de "mandlige" dommere?"
> *GGGG*

*heeeeeeejjjjj - _det_ er ikke fair!!* Hvis jeg skal lejes ud så vil jeg
selv ha procenter!!

/Jesper

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 15:24

> *heeeeeeejjjjj - _det_ er ikke fair!!* Hvis jeg skal lejes ud så vil jeg
> selv ha procenter!!

Pjat med dig, tænk på alle de lækre misser du får lov at bære på....

/Pernille (så nu er det her vist snart OT)

Fra : Denise

Dato : 20-11-02 15:22

Hej Pernille
Er det kun til kattepræsentation man kan leje ham *grin*
Hilsen Denise

Fra : Pernille Scharff

Dato : 20-11-02 15:47

> Hej Pernille
> Er det kun til kattepræsentation man kan leje ham *grin*
> Hilsen Denise

Hej Denise,

nej, jeg lejer ham også gerne ud som edb-assistance og til at hænge lamper
op og den slags *G* - dvs. han lejer sig selv ud tror jeg hellere vi må
kalde det....også kendt som Dansk Dame Hjælp Junior (hans far har patent på
navnet Dansk Dame Hjælp *G*)

/Pernille

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 21-11-02 19:14

> det eneste jeg ved om Lee Selassa er at han er ret langsom og til tider
> holder mange pauser - dvs. hvis man er i en af de sidste grupper han skal
> dømme kan man godt komme til at vente ret længe,

Dette kan jeg kun give jer ret i sidst jeg var hod ham var jeg nummer 10 kat
på listen blev dømt efter klokken 15.00 han holdte bar 6 pauser den dag. Og
så kunne han ikke li min kat så lang vente tid for ikke så meget sjov*SS*

Sanne

Fra : Elwarth

Dato : 20-11-02 16:26

>Han er britte-mand

Jubii, det lyder godt. Kender ham ikke selv, men Abbie skal bedømmes af ham,
så det er da dejligt, at han er britemand. Sidst blev vi vist bedømt af en
Aby-dame, tror jeg. Hun så i hvert fald meget mere begejstret ud, når hun
bedømte dem.
Desuden så jeg, at der var 5 sorte briter Så kan vi for sørste gang
prøve, at der bliver udtaget BIV...spændende!
Nu glæder jeg mig næsten endnu mere

Dorthe

Fra : Pernille Scharff

Dato : 21-11-02 08:57

Hej allesammen,

Dommerfordelingen er ændret i går den 20.11 - Janka Lund er blevet syg, så
Dortemarie Kaplers dømmer de semilanghår Janka skulle have dømt, og de andre
kategorier er fordelt ud på de andre dommere. Der er også "små justeringer"
(hvad det så end kan betyde)....

/Pernille