Sex søges af flot han-hund
Fra : jfo

Dato : 19-11-02 21:31

Vores Golden Retriever-han er efterhånden blevet 1 år.
Han er vild med 'pigerne' på engen, men han får bare ikke lov.
Hvad gør man? Det er jo næsten synd at han ikke skal få lov til
at stille sit naturlige behov.
Kan man lave en kontakt-annonce til en gang uforpligtende
sjov?

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-11-02 09:34

Hej jfo

Dette er en vittighed, ikke sandt?!?

Mvh
Kim

Fra : jfo

Dato : 20-11-02 21:52

Nejda....seriøst...Hvad gør man?
-JFO

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 21-11-02 08:56

Hej JFO

Det er sikkert vældig frustrerende for jeres lab, men den må ligesom
alle andre "pubertetsplagede" hankønsdyr (herunder drengen/manden) lærer
at leve med det (hvorvidt det skulle være anderledes for hunkøndyr, tør
jeg ikke udtale mig om). Hvis den i øvrigt først får lov en gang, vil
trangen formodentlig blive endnu større hvorfor problemet ikke løses med
en hurtig uforpligtende parring.

Det er for øvrigt ikke noget behov - blot en trang!

Mvh
Kim

Fra : Pia J

Dato : 21-11-02 10:32

Tæver har slet ikke lyst til at parre sig udenfor løbetid - og at gøre det i
løbetiden er vel ikke særlig uforpligtende - det koster dyrt med små og er
ikke noget man laver bare for sjov. I øvrigt vil han jo ikke falde til ro,
han vil stadig parre alle løbske tæver - og det er jo umuligt. En hund
bliver ikke "mæt".

:Pia

Fra : BN

Dato : 21-11-02 14:51

Hej Kim

Er sex kun en trang?

I menneskeverdenen, som også er dyreverdenen, vil mange mene at sex også er
et behov, for når man ser lækre hundeender/damer, vil behovet blive vækket
til live. Jeg tror hanhundene har et latent behov, som tæverne udvikler til
et reelt behov. Det lyder da meget rimeligt, når nu mennignen med livet er,
at vi formerer os og ikke bare uddør?

Lyder måske lidt mærkeligt, men tænk lidt over det og skriv evt. din
deffinition omkring behov og trang.

Hilsen BN

PS. Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg ikke synes at en kontaktannonce
for hunde er nogen god idé, for som Pia skrev, så er tæverne kun
interesserede når de er i løbetid, så er det ikke meget godt som det er
nu...især fordi der stadig bliver født rigtig mange hunde, hvor nogle af dem
ender sådan lidt tilfældigt.

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 21-11-02 15:27

"BN" <BN@mailme.dk> wrote in message
> [...]
er,
> at vi formerer os og ikke bare uddør?
>
> Lyder måske lidt mærkeligt, men tænk lidt over det og skriv evt. din

Nu er det jo faktisk sådan, at i en ulveflok er det kun lederhannen, der har
lov til at parre sig. Så sådan fungerer det vel også for hunde, eller?

-Trine

Fra : BN

Dato : 21-11-02 15:29

Hejsa Trine

Det har du ret i. Man må så gå udfra at det gælder det samme for hunde, men
det er jo tit at vi mennesker sætter to hunde sammen, hvor lederhannen ikke
er den udvalgte. I de fleste familier er der kun en hund, så er den vel
lederen? Altså udover manden (eller konen) i huset. Alle lederhundene
behøver jo heller ikke at få sex, også fordi tæverne kun er interesserede
når de er på det højeste af løbetiden... sikke mange hvalpe der ville
blive...

Hilsen BN

Fra : Musen

Dato : 21-11-02 18:28

Men det kunne jo ögså bare være en humoristisk måde at sige på, at hvis
nogen havde overvejet at få deres tæve parret og netop stod og manglede
sådan en hanhund til det, så havde de en.
Vi har da selv overvejet det med Samson, da han jo er en vakseægte grand
danois men uden stamtavle, og det kunne jo være, at der stod nogen et sted i
landet, og lige havde en GD tæve, som de gerne ville have parret med en GD
han, og så ville vi da springe til.... Men nu er jeg da blevet helt i
tvivl...Er det så synd for ham? Vækker vi så nogle lyster han ikke ellers
ville have fået?
/Musen

Fra : BN

Dato : 21-11-02 20:01

Hej Musen

Selvfølgelig er det ikke synd for hunden, det mener jeg i hvert fald ikke
det er. Jeg har hørt hvordan nogle hunde ligefrem "skriger" af glæder, ikke
fordi det gjorde ondt, for så ville de sikkert hyle...
Du har ret i at det kunne være en humoristisk måde at sige det på, det var
bare fordi Kim gjorde noget stort ud af det, at jeg ikke kunne lade være med
at ytre mig. jeg synes det er en lidt sjov diskussion, men jeg har egenlig
ikke noget godt råd til hvordan hanhunden kan få noget sex...

Hilsen BN

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-11-02 22:36

Som svar på skriblerier forfattet af BN

> [...]
> hunde, men det er jo tit at vi mennesker sætter to hunde sammen, hvor
> lederhannen ikke er den udvalgte. I de fleste familier er der kun en

Set fra menneskets synspunkt måske
Set fra hundens synspunkt så er den ikke lederen
Derfor er det helt naturligt (for hunden) at den ikke/aldrig parrer sig

Mennesket skiller sig lidt ud fra andre pattedyr idet vi parrer os primært
for "fornøjelsens" skyld

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-11-02 22:50

> Mennesket skiller sig lidt ud fra andre pattedyr idet vi parrer os primært
> for "fornøjelsens" skyld

Gør vi?
Hehe...

Men ja, det er rigtigt. Hunden parrer sig for artens overlevelse.

Rinnie (med 3 børn...)

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 22-11-02 10:29

Hej Peter

Mennesket er nu langt fra ene om at parre sig for fornøjelsens skyld ... med
derudover har du ret i at det ikke er unaturligt for en hund hvis den aldrig
kommer til at parre sig - selv om den føler voldsom trang dertil ....

Mvh
Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 22-11-02 12:16

> [...]
aldrig
> kommer til at parre sig - selv om den føler voldsom trang dertil ....

Hej.

Det bringer os jo så videre til et problem der kan opstå ved tæver hvis de
ikke får et kuld hvalpe på et tidspunkt... Kunstig drægtighed og
livmoderbetændelse. Min flatter på 10½ har aldrig haft kunstig drægtighed,
men fik akut livmoderbetændelse. Vi fik den heldigvis fjernet i tide og hun
lever i bedste velgående, men nu er jeg af den overbevisning, at ved man
tæven IKKE skal bruges til parring børn man få hendes livmoder fjernet inden
det går galt.

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever
Bimmer, Labrador
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 25-11-02 08:06

Hej Ilsøe

Da jeg skrev det forrige indlæg, havde jeg hanhundene i tankerne, men du har
naturligvis ret i at der er en risiko forbundet med at tæverne skal leve i
afholdenhed. Hvad er kunstig drægtighed i øvrigt?

Mvh
Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 25-11-02 09:57

Mon, 25 Nov 2002 08:06:20 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

>Da jeg skrev det forrige indlæg, havde jeg hanhundene i tankerne, men du har
>naturligvis ret i at der er en risiko forbundet med at tæverne skal leve i
>afholdenhed.

Er der dét? Hvilken?

>Hvad er kunstig drægtighed i øvrigt?

Også kaldet Hysterisk graviditet...Hunden tror simpelthen, den er drægtig.

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 25-11-02 10:38

Hej Sonja
Har aldrig hørt nogen kalde hysterisk gravilitet for kunstig før ... er det ikke
også et mærkeligt udtryk? Jf. Ilsøes brev og andre skulle der være en betydelig
risiko for betændelser i livmoderen.
Mvh
Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-11-02 11:05

> [...]
det ikke
> også et mærkeligt udtryk? Jf. Ilsøes brev og andre skulle der være en

Nej nej, har aldrig skrevet betydelig. Min tæve på 10½ har aldrig haft falsk
drægtighed og hun udviklede først livmoderbetændelse da hun var 9½... Der er
øget risiko for det "kun."

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
Bimmer, Labrador (2½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 25-11-02 17:20

Mon, 25 Nov 2002 10:37:45 +0100, Kim Vestergaard Hornbech wrote:

>Har aldrig hørt nogen kalde hysterisk gravilitet for kunstig før...er det ikke
>også et mærkeligt udtryk?

Måske men hvad mener du da ellers med kunstig drægtighed?

>Jf. Ilsøes brev og andre skulle der være en betydelig
>risiko for betændelser i livmoderen.

Det er en gammel skrøne. Måske nogle ældre dyrlæger stadig
holder fast i den, det ved jeg ikke, men der er jo også stadig
folk, der fodrer deres hunde udelukkende med leverpostej på en
tyk humpel rugbrød!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-11-02 10:40

> Er der dét? Hvilken?

Falsk drægtighed og øget risiko for livmoderbetændelse...

Fra : R. Ilsøe

Dato : 25-11-02 10:42

> Da jeg skrev det forrige indlæg, havde jeg hanhundene i tankerne,

Nåh! Ja, hanhunden er "ligeglad" -Det ville ikke være noget han ville få
nogen kosekvenser af som det er tilfældet for tæver... Gad egenlig nok vide
om en falsk drægtighed nedsætter risiko'en for livmoderbetændelse så? x Vuf
x? Nogen idé?

Fra : Pia J

Dato : 25-11-02 11:05

"R. Ilsøe" <frygtloes_@hotmaill.com> wrote in message

> [...]

vide
> om en falsk drægtighed nedsætter risiko'en for livmoderbetændelse så? x

Nej, tværtimod synes jeg ofte man hører at livmoderbetændelse netop kommer i
forlængelse af en falsk drægtighed. Dette skete også for min venindes tæve
anden gang hun var i løbetid og hun var falsk drægtig begge gange. Nogen
tæver har større tendens til falsk drægtighed, og hende her blev altså
neutraliseret for at undgå det igen, hun var sløj og utilpas næsten ½ år,
først 2 mdr. efter løbetid, derefter gik der noget tid inden de fandt ud af
det med livmoderbetændelsen, den skulle så kureres inden den kunne få en
operation. I nogle tilfælde kan det være så slemt at der er livsfare. Men
andre tæver går gennem et langt liv uden et eneste problem omkring løbetid.

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 25-11-02 17:33

Mon, 25 Nov 2002 10:41:32 +0100, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>om en falsk drægtighed nedsætter risiko'en for livmoderbetændelse så?

Nej det gør den ikke, men det gør en drægtighed eller flere heller ikke.
En dværgpincherblanding, jeg havde, blev 13 år uden børn og fik så livm.b.
En papillontæve fik 1 kuld og blev kun 4 år. Hun blev kastreret på grund
af livm.b., men udviklede så blæresten.
Så er der jo andre folks hunde, som man også hører om, plus samtaler med
forskellige dyrlæger.
PS.: Jeg ved godt, det kaldes sterilisation, men når hele livmoderen og
æggestokkene fjernes, kalder jeg det en kastrering.

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 22-11-02 10:27

Hej BN

Jeg er af den overbevisning at hvis man ikke får opfyldt sine behov (mad, hvile,
varme osv.) så dør man mens man kan overleve hvis trangen ikke bliver indfriet
.... Der er også masser af pubertetsdrenge der går rundt med uforløst trang,
meeen de overlever da selvom homonerne pumper i deres blod!

Du har formodentlig ret når du siger at meningen med livet er at føre arten
videre, selv om man er specielt interesseret i egne gener. Dog mener jeg stadig
ikke at det er et behov da man jo kan overleve på trods af at dette ikke sker

Kim

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-11-02 22:08

> [...]
> at stille sit naturlige behov.
> Kan man lave en kontakt-annonce til en gang uforpligtende

Nå, nu får du lige et svar...!

Går ud fra det er en hund med papirer... Når man har ofret på en papir-hund
er det helt ærligt spild af go' race at ha' uforpligtende sjov...! Gå på et
par udstillinger, få den avlsgodkendt og stil ham til rådighed... Så kan du
oven i hatten tjene lidt på det!

Er han UDEN papirer, så synes jeg ikke du skal lade ham ha' sjov... Du aner
aldrig hvilken gener du avler videre på. Hvis vi antager han kommer på en
sød tæve, -en af hundene har en gak moster og en eller flere af hvalpene
arver mosterens gak-mentalitet. Hvalpen kommer ud til en børnefamilie og en
dag slår det klik og den angriber barnet...! Den kan også gå hen og blive en
problem-hund der ryger fra hjem til hjem... Er det et knald værd for din
hanhund? At et afkom eller et menneske kommer til at lide under det?

R. Ilsøe

Fra : jfo

Dato : 23-11-02 12:27

"få den avlsgodkendt og stil ham til rådighed"
Det vil jeg overveje.