[OT?] Kommutative diagrammer i LaTeX
Fra : Jes Hansen

Dato : 19-11-02 20:37

Da jeg tror der er flere her der kender til LaTeX end i dk.edb.tekst kommer
min post her.

Jeg vil gerne vide hvilken pakke man skal bruge til at lave kommutative
diagrammer i LaTeX. Jeg har forsøgt mig med DCpic, men jeg får bare denne
fejlmeddelelse når jeg TeX'er:

! Undefined control sequence.
\begindc ->\!ifnextchar
[{\!begindc }{\!begindc [30]}
l.50 \begindc

Og der er der jo ikke så meget sjovt ved

Håber nogen kan hjælpe.

-----
Med venlig hilsen
Jes Hansen

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-11-02 21:29

On Tue, 19 Nov 2002 20:36:41 +0100, Jes Hansen wrote:

> [...]
>
> Jeg vil gerne vide hvilken pakke man skal bruge til at lave kommutative
> diagrammer i LaTeX. Jeg har forsøgt mig med DCpic, men jeg får bare
Jeg er meget glad for xy-pic
http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=xy+pic

Der er også en kort introduktion til xy-pc på side 48-50 i Lars Madsens
Latexnoter http://home.imf.au.dk/daleif/latexkursus/latexnoter.pdf (630
K).
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Christian Vinter

Dato : 20-11-02 11:23

Jes Hansen wrote:
> Da jeg tror der er flere her der kender til LaTeX end i dk.edb.tekst kommer
> min post her.

I d.e.t er 80% af spoergsmaalene om TeX, og man faar fantastisk vejledning.

-vinter

--
Christian Vinter
Student of astrophysics.

Fra : Peter Jørgensen

Dato : 22-11-02 16:16

"Jes Hansen" <f7bc1oqq02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg vil gerne vide hvilken pakke man skal bruge til at lave kommutative
> diagrammer i LaTeX

Jeg bruger Paul Taylor's diagrams.tex,
http://www.dcs.qmul.ac.uk/~pt/diagrams/. Den er nem (skal ikke installeres)
og tegner absolut nydelige diagrammer.